Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et lille trust problem, kan man stole på de sælgere der er på alibaba, er det kun useriøse sælgere som er brugere der eller hvad ?

Er der andre sider som i vil anbefale, og som måske er mere seriøse?

MvH

Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra København
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:38

Hej

Jeg har ikke selv handlet med nogen fra Alibaba.com (kun en fra den indiske pendant, Indiamart.com), men alibaba.com har jeg bl.a. hørt nævnt i forbindelse med en forlæsning i Outsourcing jeg havde på AAU, så umiddelbart tror jeg, at det er en temmelig seriøs side. De har nogle forskellige ratings "TrustSeal" og "Goldmember"; tror, at hvis man holder sig til dem, så kan man være nogenlunde sikker.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:18

Hejsa.

Jeg handler selv med leverandører som jeg har fundet igennem Alibaba.com.  Bruger det stadigt for at få tilbud fra nye leverandører til at presse de gamle med. Jeg har ikke indtryk af at siden er useriøs på nogen måder. Blot kan det betale sig at undersøge leverandøren grundigt.   Du vil kunde finde det samme billede brugt på flere "producenters" profil, men der jo kun en der har lavet det afbillede produkt.

Hvis du bruger den funktion som hedder "buying leeds" og selv indtaster det som du skal bruge og afventer at sælger kontakter dig, kan du være sikker på at du får rigtig mange hendvendelser.  Alt for mange efter min smag. Hvis du poster en buying leed inden for tøj kan du forvente ca 100 hendvendelser om dagen!!!!  80% med produkter der ofte er noget fra det som du kunne tænke dig. Har selv postet en buying leed inden for nogle helt specielle vare inden for hospitalsudstyr og fik et godt tilbud på svømmefødder i naturgummi.   Den fejl lavde jeg kun 1 gang.  Nu hendvender jeg mig direkte til sælger via hans "Selling leeds".

Alibaba,com understøtter det program der hedder "Trademanager", som kan downloades via deres hjemmeside. Det virker lige som Microsofts messenger (MSN) og det virker rigtigt godt.   Pas på med at poste dine kontakt info for mange steder der inde da du så vil modtage rigtig mange hendvendeler.  Post ALDRIG dit "Trademanger" ID nogen steder hvor alle kan se det, men spørg istedet sælger om han bruger det program.

Det var lidt af min erfaring fra Alibaba.com.   Brug din sunde fornuft og så skal det nok gå =).

Har du flere spørgsmål er velkommen til at sende mig en PM og jeg hjælper dig gerne.

Hilsen

Vulf.dk

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 15:32

Er helt sikkert brugbart det i skriver, vil gerne høre fra flere som har erfaringer med siden.

Hvilke betalingsformer bruger du derinde, og hvilke er mest sikre?

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 18:00

Hej, har i nogen erfaring med om f.eks. mobil tlf. og ting som disse ikke er ægte på alibaba?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)