Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Behøver jeg starte virksomhed

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej ved godt at der ikke er meget mere papirarbejde ved at være momsregisteret, men du slipper for at skulle huske at indsende momsopgivelser osv i løbet af året. glemmer du det, ja så koster det.

Det gør også regnskabet lidt mere enkelt.

Så alt i alt vil jeg nu påstå at det er mere enkelt ikke at være momsregisteret.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:11
Dato: 6/1/2006 3:22:35 PM Forfatter: Anders Abrahamsen

Nej ved godt at der ikke er meget mere papirarbejde ved at være momsregisteret, men du slipper for at skulle huske at indsende momsopgivelser osv i løbet af året. glemmer du det, ja så koster det.

SKAT sender dig skam et girokort, så det glemmer du ikke. Hvis du afregner halvårligt skal du bruge 2 x 30 minutter på det hvert år....

Det gør også regnskabet lidt mere enkelt.

Tja, minimalt, men ja.

Jeg tror at du skal gøre op med dig selv om du har ambitioner om at det skal blive større end nogle få timer hist og her, eller om det skal forblive en hobby. Vil det lang tid fremover blot være en hobby, og begynder du ikke selv at opsøge kunder, så bare kør det som en B-inkomst. Men vil du derimod gerne have flere kunder og ordre, så mener jeg ligeså godt at du kan få dig registreret.

Stædige hilsner

Carsten

EDIT: Jeg er ikke helt blevet gode venner med den sidste opdatering af forumet, men håber at du kan læse teksten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27

Dobbeltpost

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Jeg er heller ikke venner med den sidste opdatering :)

Jeg har da været ved at glemme moms før. Så fik jeg et pænt brev med overskriften "Vi har et godt tilbud til dig" og brødteksten "Hvis du skynder dig ned på skattekontoret med din momsopgørelse for sidste kvartal, slipper du for bøden på 800 kroner."

Hvis man har større ambitioner med firmaet, skal man selvfølgelig lade sig momsregistrere. Hvis ikke, så gad jeg ikke bruge de ekstra timer, hvor få du end mener det er, på papirarbejdet.

Da jeg startede op var det 4 gange årligt man skulle afregne, det var kotumen for alle virksomheder de første par år, indtil de havde fastslået ens omsætning. Med en lavere omsætning blev det så i stedet halvårligt, men jeg kan da ikke huske, om der er noget med at man nu til dags har mulighed for fra starten at afregne halvårligt.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)