Til jer der har lyst til at give jer I kast med bestyrelsesarbejde, kan måske finde lidt her af interesse http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/bestyrelseshaandbog Mvh Helle |
Winther & Winther:Dvs. at de fleste mener at sådan en som Kenneth og mig som kun er 18 ikke kan komme med i en bestyrelse, eller at der ikke er nogle der vil have os med pga. alderen
Og med ganske god grund, da I umuligt kan have den erfaring der skal til for at sidde i en bestyrelse.
Jeg synes lidt at I springer over de yderst kompetente og uddybende svar der kommer fra Amino´er og vælger at fokusere på jeg-jeg-jeg... og så kommer undskyldningen lige ind med alderen.
Hvis I f.eks målrettede tingene, så ville det hjælpe meget og hvis I er unijje ville det hjælpe endnu mere. Har I f.eks. en helt unik viden omkring et bestemt område, så kunne man starte med at kontakte virksomheder som har disse områder i deres forretningskoncept, men henvend jer med ydmyghed.
Og lige lidt off topic, men alligevel noget der vedrører det lidt. Der er en del unge iværksættere, som knokler røven ud af bukserne og opnår noget både erfaringsmæssigt og måske også personligt, og så er der resten der tror man er iværksætter fordi man følger en idé man har set andre lave. Følger man en idé andre har lavet, så skal man være bedre og hurtigere, ellers er man bare en såkaldt "follower" og dem er der ingen der tager notits af i virkeligheden.
Ungdommen er noget, vil noget, kan noget - MEN I kommer ingen steder uden erfaringen eller ved ikke at lytte grundigt til dem med erfaringen. Og jeres værste modspiller er faktisk jer selv og den manglende ydmyghed (meget generelt skitseret)