Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finanskrisen - Innovation

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt dyne Larsen ikke havde lært det, da han lånte til hans første forretning

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:14

Nu taler vi om at leve for lånte penge! Meget stor forskel! Jeg tror Lars vil give mig 100% opbakning i dette.  

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:44

Ja, okay sorry det så jeg ikke lige. Men de få der lever for lånte penge gør det sjældent særligt længe og ender også med at det bider sig selv i halen.

Kan dog ikke se hvad "at leve for lånte penge" har at gøre med finanskrisen.

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 00:12

100 % klart at folk der har gearet den for højt i denne tid er på skideren.

Men for 3 år siden tjente folk fedte på lånte penge, kørte store biler, ejendomsporteføljen bestod af penthouses og herregården.

Jeg vil 10 gange hellere have leve livet, oplevet en masse og prøvet det fede liv for lånte penge og så nu stå som Peter Forchammer eller lignende og tvangssælge sine aktiver. Anyways om kreditorer har beklæret ham konkurs. Så kommer han stensikkert igen når vi får en ny vækst-tid.

Bare mine 50-cent til dem der siger og fedtspiller den derhjemme :)

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:01

ztrong:

Så hvad med at se muligheder  Idea - giv virksomheden det tiltrængte servicetjek og muligheder for at agere innovativt. Styrk medarbejderne, sigt efter de gode historier, hvad er vi gode til?

Hvilke tiltag har vi gjort tidligere, som havde en god effekt og fik virksomheden til at vækste, hvilken strategi kan vi vælge og hvordan involverer vi medarbejderne.

Hvilke nye virkemidler kan vi bruge og har vores personale de kvalifikationer der nu er efterspurgte - og sådan kunne blive ved.

Hej ztrong

Jeg har kastet et projekt der kan ses på www.horsmark.com i ringen der forhåbentligt kan motivere et par stykker og forhåbentligt på sigt kan skabe flere arbejdspladser ;-) Projektet er kun ca. 14 dage gammelt men håber det giver et-eller-andet der bidrager positivt nu i disse finansgrissetider.

OG jeg er enig vi kan godt!

Fedt at høre optimisme - det er den der skal få os ud af starthullerne og ud af "krisen"!

Mvh
Jesper HorsMark
www.horsmark.com

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 10:06

Godt gået Jesper og tak for responsen Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 14. Jun 05
Skrevet kl. 16:44
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 08:18

Jeg var i går aftes til et foredrag som gav mening! Irma´s Direktør Alfred Josefsen - It's all about people. Jeg kan anbefale jer at købe bogen som omhandler deres vej til succes og deres fremgangsmåde. Mange virksomheder og Iværksættere kan lære noget vigtigt her.

Den hedder Kære Irma og forfatteren er Direktøren selv. En praktisk ledelsesfortælling om engagement og commitment som genvej til succes, sejre og gode resultater Wink

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 14. Jun 05
Skrevet kl. 15:35

Finanskrisen - innovation -> til alle de tømrere der følger denne tråd Smile

Branchekrise førstehjælp: Det mobile tømrerkontor

Hvorfor ikke "flytte ind i et parcelhuskvarter" med mobilt tømrerkontor (varevogn) og hjælpe alle parcelhusejere med småreperationer i 14 dage gratis?

Reklame - Tryk kunderne i hånden:
Svende og andre der ikke lige har noget at lave kan fixe opgaver og vise flaget for parcelhusejerne.

Segmentudvælgelse:
Tømrerkontoret kan placeres i et for firmaet lukrativt område (deres speciale) - dvs. eksempelvis et område med masser af tage der potentielt lige er trængende til en omgang renovering/nylægning.

Så branche... kom så ind i kampen :-)

Mvh
Jesper HorsMark
www.horsmark.com

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:50

Kenneth Boysen:

Kan dog ikke se hvad "at leve for lånte penge" har at gøre med finanskrisen.

Helt enig. Det har intet med finanskrisen og snak om finanskrisen at gøre.  Til gengæld er det helt rigtigt hvad der bliver sagt fra de øvriges side. Al den snak om krise m.v. er selvforstærkende og ødelæggende. Regeringen gør det ikke bedre men laver nogle lappeløsninger som ikke holder; Bankpakker der kommer for sent, udskydelse af kreditfrister som ikke batter noget fordi de er for kortsigtede og en suspension af SP-opsparingen hvor de fleste som kan gennemskue det bare vil indskyde provenuet på en ratepension med højere fradragsværdi. Det medfører ikke merforbrug.

Man skal da meget hellere fokusere på de positive sider. Der er fortsat plads til forbrug og vækst. Derved er der også grobund for danske virksomheders udvikling 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)