Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fax og computer!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har set lidt til diskussionen om at have et fax-nummer under diskussionen om at vælge hovednummer. Det virker professionelt og det ville da være dejligt! Er der ikke noget med at man må kunne modtage fax på computeren? Der er noget der hedder faxkonsol, som kan installeres, men kan man så købe sig et nummer et sted eller hvordan? Jeg spørger bare?

 

VH Lars
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er flere muligheder for at modtage og/eller sende fax via computeren:

1) Du kan benytte en online tjeneste der står for selve faxlinien.
2) Du kan koble din egen telefonlinie til din computer via et modem.

Jeg går ud fra du søger noget ala løsning 1, hvor du f.eks. får alt hvad dit faxnummer modtager videresendt til en e-mail adresse, samt ligeledes kan sende fax afsted via e-mail.
Ulempen er at der (så vidt jeg ved) ikke er nogen danske firmaer der tilbyder denne service, og du derfor vil få et udenlandsk nummer, og hvis du bare viderestiller et 70-nummer vil jeg næsten tro at du får lov til at betale et gebyr fordi det er udenlandsk, men det var måske værd at undersøge.
- Hvis du finder en dansk virksomhed der tilbyder dette må du endelig sige til :)

Løsning 2 foregår ofte ved at du installerer noget software på enten en arbejdsstation eller en server, og så enten har et fax program du modtager og sender i, eller alternativt f.eks. har det til at samarbejde med din Exchange server hvis du har sådan en (eller anden mailserver).

Et faxmodem kan fåes både som et internt kort, en ekstern box eller en lille usb adapter og kan nemt findes for under 100 kroner i dag.
Du kan godt køre faxen på samme linie og nummer som din normale telefon, det er dog lidt af noget rod synes jeg - men det koster som regel også en lille slat penge hvis du vil have en linie ekstra dedikeret til f.eks. fax.
Tilmeldt 3. Aug 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sune!


 

Mange tak for dit svar! Jeg synes også at løsning nr. 1 kunne være sagen og helst med en dansk virksomhed! Har netop været inde på TDC´s hjemmesid, men finder kun en mulighed for at modtage fax på mobilen. På google er der ikke mere held med at finde noget..

 

Måske er der andre der kunne hjælpe?

 

Hilsen LarsR
Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lars,
 
Jeg benytter mig selv af en fax service direkte på min bærbare, hvilket også fungerer ok. Det skal lige siges, at ligemeget hvilket alternativ du søger til en alm. faxlinie, så kan/vil der opstå uregelmæssigheder. Fax fungerer jo via analoge lydbølger, mens en computer (eller online fax service eller fax via IP-telefoni) er digital. Dvs. en indkommen fax skal omformes fra et analogt signal til digitalt, hvilket bevirker at blot en lille uregelmæssighed, kan gøre at hele eller dele af faxen ikke modtages. Mine erfaringer siger, at det hovedsagligt er udenlandske fax der kan være vanskelige...
 
Jeg har en service via Telia, hvor du på et simkort kan få tilknyttet et fax nr. Dette simkort har jeg så siddende i et PCMCIA indstikskort (Nokia D500) i den bærbare og på den bærbare installeret et faxprogram (f.eks. faxkonsol elelr Winfax). Det fungerer ganske godt og afsendelse af fax er super nemt, idet faxkonsollen installeres som en printerenhed. Dvs. du skriver et dokument, klikker print og vælger så fax fremfor din printer - herefter kommer et vindue frem hvor du indtaster fax nr. - nemt og simpelt ! Modtagelse af fax er også nemt - faxkonsollen kan sættes til at modtage automatisk, så når en indkommen fax ringer, modtages dokumentet automatisk !
 
Håber det kan bruges - skriv hvis du har yderligere spørgsmål.
 
Venlig hilsen
 
Kenneth Olin
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)