Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverterings procent på webshop

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg haft webshoppen www.hatteshop.dk i snart et års tid. Den er efterhånden godt udbygget og det er ved at være et tilfredsstillende besøgsantal.
Jeg har en idé om at konverteringsprocenten (antal besøg/antal ordre) skal ligge omkring 4 - 5% for en detail netshop som hatteshop.dk.

Nu spørger jeg i forum folk med erfaring fra netshops
Er det et realistisk mål og hvilke parameter skal man skrue på for at forbedre den?

/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 2. Apr 06
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,



 



Måske kan du se at din besøgsstatistik hvilken side der oftest "exit"-side. Er det dine betingelser, forsiden eller produktlisterne? Det kan give et hint om hvor det halter.



 



Mvh.



 



Kim Falkner



 



Brøndsholm



 






Selected Media - Online Marketing bureau 

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Anders, jeg tror ikke at du kan gætte på hvor konverteringsprocenten skal ligge. Det er meget individuelt for brancher og shops.

Det jeg vil anbefale dig at gøre er at teste. Personligt har jeg haft stor gavn af den information du kan finde på www.marketingtips.com - specielt når de omtaler hvordan andre har forbedret deres sider markant.

Hemmeligheden er som jeg forstår det, at teste, forbedre, teste, forbedre osv. Dette skal man blive ved med. Det er dog vigtigt at kun teste EEN ting af gangen så man kan se effekten, samt at sørge for at teste over et fornuftigt antal besøgende. Jeg vil mene at du godt vil kunne teste ved at kigge på 1000 besøgende.

Hvis du ikke har så mange besøgende, så var det måske en god ide at arbejde på det samtidig med at du tester. Specielt linkbytte kan være en god ide.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Odense SV
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror, det er rigtigt at succesraten er forskellig fra branche til
branche - Jeg har dog en formodning om at den burde ligge på omkring 3%
på et site som www.hatteshop.dk



wopi - Jeg kan se du har gjort en del i parterlinks. Har det givet mange ekstra besøgende?

Jeg har gjort mig overvejelser herom men hidtil fravalgt det. Jeg
syntes dog det er en god og proffesionel måde du har gjort det på.



Anders


/Anders Trans Sørensen, redWEB ApS, Tlf: 20 7371 20

I redWEB er vi eksperter i Joomla Webdesign.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Anders, jeg vil sige at mine partnerlinks er både en god og dårlig ting.

Hvis jeg skal starte med den dårlige, så er alle mine linkbytninger ikke "relevante". Det kan give et lidt useriøst indtryk at min side, men jeg vurderer at de besøgende som oftest ikke opdager dem alligevel.

Den gode del er at det har betydet en stor forbedring i min placering på fx. Google når man søger på slips, så derigennem har jeg naturligvis fået flere besøgende.

Så hvis jeg skal anbefale dig noget, så sørg for at få flest mulige relevante (og ikke nødvendigvis helt så relevante) sites til at linke til dig, men jeg kun vil anbefale dig at linke tilbage til kvalitets sites der har relevans for dine besøgende.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
www.jonsen.dk har vi en konventeringsprocent på 0,3%, altså omkring 300 besøgende pr. ordre.

Derudover omsætter vi cirka 3 kroner pr. besøgende.

Hvis du er interesseret i linkbytte kunne vi prøve mellem jonsen.dk og hatteshop.dk hvis det var noget.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil også mene, at det kan være noget tricky noget at rode sig ud i at kigge på konverteringsprocent. På KONDOMATEN.DK ligger vi på 10-12%, men man skal vel også se på, hvor gammel butikken er (vi er over 5 år), så mange af vores kunder ved godt, hvad de vil ha' og kommer kun for at handle. En ny butik vil jo have en masse, der bare lige skal kigge forbi.

Derudover er der nogle butikker, hvor man kan ekstremt meget andet end at shoppe. De vil vel også have en lavere konverteringsprocent.

Men det er bestemt værd at holde øje med om den stiger eller falder efter nye tiltag.


Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej !

 

Jeg har været igang ca. 10 år, og har mange besøgende, min klikprocent

ligger omkring 2-2,5 % i bedste fald. Udover branche, sitets udbredelse - tror

jeg en af de vigtigeste parametre er om du driver en specialshop eller mere

generalshop. Jo mere specialshop du har, jo mere motiveret er folk - når

de har fundet de shop - for at handle. For nu har de ''endelig'' fundet den her

''fede shop med alle de ting samlet på et sted''....if you get my point..

 

Michael

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan måler I jeres konverterings pct. ? Er det over 1 mdr / 1 år eller ??? Jeg har nemlig altid været lidt i tvivl om denne størrelse, og når man så, som her, sammenligner er det vel vigtigt at vide hvad vi taler om i tid ???


Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)