Hej Amino'er
Jeg er ved at oprette en hjemmeside. planen er at der skal indgås aftaler med firmaer som vil annoncerer på hjemmesiden. Men kom til at tænke på hvad man egentlig kan tillade sig at tage for fx. et top-banner. Ved godt det selvfølgelig hænger sammen med besøgende på siden osv, men bare sådan generelt. Derudover kunne jeg godt tænke mig at hører, om i tror at det kunne lade sig gøre, at lade personen/firmaet der nu skal lave hjemmeside, annoncerer på sitet til en billigere pris, og så derimod få lavet siden billigere?
Mvh. Lasse Svenning Jensen |
LasseSJ:Jeg er ved at oprette en hjemmeside. planen er at der skal indgås aftaler med firmaer som vil annoncerer på hjemmesiden. Men kom til at tænke på hvad man egentlig kan tillade sig at tage for fx. et top-banner. Ved godt det selvfølgelig hænger sammen med besøgende på siden osv, men bare sådan generelt.
Det afhænger også af, hvem der er målgruppe for dit site. Hvis det er en meget bred målgruppe, kan du formentlig tage en 30-50 kr. for 1.000 visninger, men hvis målgruppen er meget snæver, kan du sagtens tage det dobbelte eller mere. Men igen, er dette teoretisk, for det forudsætter jo, at du selv kan stå for salget.
I virkeligheden er det smarteste for dig nok at starte med noget AdSense fra google, indtil dit site begynder at få så mange visninger, at det kan betale sig at sælge bannerplads.
LasseSJ:Derudover kunne jeg godt tænke mig at hører, om i tror at det kunne lade sig gøre, at lade personen/firmaet der nu skal lave hjemmeside, annoncerer på sitet til en billigere pris, og så derimod få lavet siden billigere?
Det må vel være op til vedkommende selv. Med mindre dit site har en eller anden konkret udsigt til at få en hel masse brugere med det samme, tror jeg ikke du skal regne med, at nogen vil betales på den måde!