I forbindelse med oprettelsen af Badmintonmagasinet har jeg behov for et program der kan styre abonnementerne. Hver gang jeg får en ny kunde vil jeg kunne skrive navn, adresse og længde på abonnementet (antal blade), således at jeg ved udsendelsen af et nyt blad kan udskrive navne og adresselister på klistermærker, som så kan klisteres på bladet. Ellers bliver det et helt uoverskueligt arbejde, hvis jeg manuelt til hver blad skal skrive navn/adresse og tjekke op på hvor langt abonnementerne er noget i deres abonnement og eventuelt slette dem fra kartoteket. Umiddelbart kender jeg ikke til sådanne programmer, men kunne forestille mig at det er lavet? Andre forslag til hvordan jeg kan håndtere abonnementerne? |
Abonnementstyringsprogram
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
(så er det vel en Acces for dummies bog?!) eller er det noget jeg skal hyre en til at lave for mig?? |
Så ville jeg satse på en ren online-løsning, specielt hvis kravene ikke er højere end det. |
Hej Praefke Jeg bruger ACT til at holde styr på en lignende problemstillling, jeg opretter et datofeldt ved hver kunde og kan derefter sortere dem som f.eks. er 11 måneder gamle og udskrive fakturaer til dem. Jeg vil tro, at det er lettere at komme igang med end Access, hvis du er begynder på området, men du skal nok afsætte en forlænget weekend til at læse manualen og få sat tingene op, den slags tager altså tid. Et godt kundedatabaseprogram er en vital applikation for næsten enhver virksomhed, og jeg blev hjulpet enormt, da jeg fandt ACT, bl.a. fordi man kan trække kundeinformationerne over i et Word-dokument, og lave sine fakturaskabelon, ordrebekræftelse osv. i Word. Det har selvfølgelig også sine begrænsninger, men for en iværksætter har det en stor fordel, at det er prismæssigt overkommeligt, det koster ca. 200 USD. Deres website ligger på www.act.com. Held og lykke med projektet... /mcdarwin |
|
Jeg ved ikke præcist, hvad dit behov er. Jeg bruger ACT som kundedatabase uden integration med bogføring. Når jeg har indstastet kunden, kan jeg via skabeloner bruge ACT til at udskrive ordrebekræftelser, fakturaer og andre dokumenter i Word. Jeg har cirka 500 kunder, som skal genfaktureres årligt, og det kan programmet sagtens bruges til. Jeg indtaster en dato for, hvornår kunden skal genfaktureres, når jeg opretter kunden, og jeg kan senere sortere alle kunderne efter denne dato og udskrive en rapport, over f.eks. hvem der skal faktureres i næste uge. Jeg vil mene, at du godt kan tilpasse en sådan rapport til at kunne udskrives på klistermærker, jeg har dog ikke selv haft brug for dette. Der findes sikker tusindvis af programmer, der kan bruges til dit formål, men hvis du ikke har 100.000 kr. til en skræddersyet løsning, og du selv kan læse en 500 siders manual på engelsk (skal vistnok købes separat), så vil jeg mene at ACT er et forholdsvis nemt og billigt sted at starte. /mcdarwin |
Hvis kravene også er fakturering, så er SummaSummarum et bud. |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)