Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

møbel prototype hvad så

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg har lavet et møbel som jeg er overbevist om har hvad der skal til for at blive et hit

 

dvs jeg har lavet en prototype og skal have møblet design beskyttet i eu det koster ca 6800 gennem bureau

 

så kommer alle de spørgsmål jeg håber at få noget input på

 

skal jeg prøve at sælge designet/ideen eller selv få produceret i kina eller finde en sammarbejdspartner(jeg foretrækker en kombination af de sidste to)

 

jeg mangler også tegninger af møblet i cad hvis det skal produceres i kina (hvad mon det koster er der nogen her der kan hjelpe)

 

jeg har mulighed for at tage lån i min andelslejlihed til eventyret men jeg er grøn så ricici for at fejle et sted er stor

jeg har nogle tanker omkring at prøve at kontakte store møbel foretninger/kæder deres interesse skulle så være den reklame som møblet må give

og selvfølgelig en del af salget og distibutionen

 

senere skal der fåregå et salg fra nettet distibueret til nogle møbelhandlere i de forskellige lande

 

jeg regner med at importguiden.dk kan finde en producent ( estimeret kostpris for importguidens ydelser 15.000 kr)

 

derefeter regner jeg med der er udgifter for ca 100.000 til producenten for at nå det rigtige resultat med kvalitet/design

 

 

jeg regner med der er en del møbelmagasiner

der vil skrive om møblet da det er meget usedvanligt og opfylder behov der er nye inden for møbler

og ikke dækkes bedre andre steder

 

hvis der er en der vil sparre lidt så du meget gerne kontakte mig

 

det´er måske noget tyndt beskrevet hak mig nu ikke ned

for jeg ikke har taget stilling her til hele forløbet

 

 

 

 

mvh mads

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads,

Jeg kan hjælpe dig med det hele.
Sender dig lige en PM.

Hilsen
FlemMming

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
I dit tilfælde ville jeg holde mig langt væk fra kina. Jeg har arbejdet med møbler/træ i 20 år, først i Danmark og nu i Kina.

Er du først så urimelig heldig at finde en virksomhed der ikke kun vil snyde dig, så er der stor sansynlighed for at kvaliteten er milevidt fra hvad du forestiller dig.

I en opstartsfase ville jeg klart finde en dansk producent, til at lave den første serie. De forskellige forretninger får sikkert en del tilbud, måske skulle du prøve Bella messen. Der kommer rigtig mange købere.

Jeg har set rigtig mange eksempler på møbler der kan laves til samme pris i Danmark, som det koster i Kina. Arbejderne er billige, men de er ikke hurtige og tænker slet ikke selv.

Jeg går ud fra at du har lavet et møbel i den bedre kvalitet, ellers er der jo altid IKEA  No offence IKEA, men de er billige.

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Mht. produktion i Kina er det kun et spørgsmål om at have de rigtige forbindelser.

Mht. samarbejde med IKEA er det kun et spørgsmål om hvem der har flest advokater.

 

Hilsen

FlemMming

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes naturligvis gode fabrikker i Kina, jeg arbejder selv på en af dem ;-)

Som iværksætter tror jeg nu ikke det vil være det mest oplagte valg, skal han selv kontrollere kvalitet og tage til Kina, så bruger han hurtigt flere penge end han vil synes er sjovt. Men klart kan det lade sig gøre. Det er bare meget hurtigere at ændre lidt i design, samlinger, overflade, beslag o.s.v. hvis det er en fabrik der ligger 1 times kørsel væk.

 

Uden at kende dig, så vil mit gæt være at IKEA har flere advokater

De er nu dygtige forretningsfolk, men også hårde.

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har helt ret Rynke.

Hilsen

FlemMming

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
En mindre note til IKEA, så vil en aftale med dem kun resultere i et engangsbeløb så vidt jeg har ladet mig fortælle. De har en politik om ikke at indgå royalty aftaler.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vist rigtigt nok, så skulle man selv producere det og sælge det til dem. Det kan der så også være faldgruber i, hvis der kommer lidt volumen i det, så plejer de at ville have det billigere.

Det er vist ikke vejen frem når man starter, så er der nu ting nok man kan bruge penge på.

 

mvh. Flemming ;-)

Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
tak for input

 

mvh

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads,

 

På mig lyder det som om, at du skal finde en troværdig dansk kapitalstærk partner fra møbelindustrien, der kan løfte din idé. En god bekendt af mig har opfundet er "flagstangsrenser" , som han først selv ville outsource. Det blev til en gigantisk og dyr omvej, og først da han fandt en kapitalstærk dansk partner, med markedsføringskapacitet kom der skred i udviklingen af hans opfindelse, der nu snart er på markedet...

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)