Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sælge et .dk domæne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har et kort spørgsmål som jeg har lidt svært ved at en entydigt svar på:

- må man godt sætte et .dk domæne til salg?

Har set et sted at man ikke må jf. domæneloven men har set mange gøre det og dk-hostmaster skriver lidt tvetydigt i deres faq:

Kan jeg sælge mit domænenavn?
Hvis du vil overdrage brugsretten til dit domænenavn til en anden, kan du sagtens gøre det. Vilkårene skal I selv aftale. Hos DK Hostmaster skal der samtidig ske en formel overdragelse af domænenavnet. Den, som får overdraget brugsretten til domænenavnet, skal fremover betale fornyelsesgebyr

Er der nogen der kan hjælpe mig med et entydigt svar på dette?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16

Ja, nu skal du bare høre. Det er sådan at DK-Hostmaster ikke sælger et domæne. De udlejer kun brugsretten på årsbasis. Dermed kan man altså ikke købe et domæne. Men du kan godt sælge brugsretten. Ingen problemer der. Du kan skifte registrant (dig selv) og fuldmægtig (dig selv) så ofte du vil. Der går dog 24 timer før at domænet er redelegeret til den nye 'ejer'.

Håber det var svar nok :)

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 20:17

Jeg synes, deres faq er meget klar - at de må du godt.

Står der virkelig i domæneloven at man ikke må?! Måske er det fordi man ikke sælger domænet som sådan, men istedet brugsretten. Når man "køber" et domæne host DK Hostmaster, køber man jo heller ikke domænet, men kun brugsretten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

Præcis. Med andre ord: du kan godt sælge den samme ydelse som du har købt af DK-HOSTMASTER.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)