Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra PPT til PDF?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal for en kunde lave et par powerpoint om til PDF, de fylder omkring 11 mb og skal jo gerne ned af....

 

Hvad bruger i til dette? Evt. noget freeware?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 14. Apr 06
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian

Kan anbefale PDFCreator - det er freeware - bruger den selv.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg er glad for Cutepdf  som også er gratis
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Tak for svarene, og har prøvet dem alle.

Men gennemgående er at de alle kun får filen fra 13 mb ned til 11 mb. Jeg har prøvet at sætte det op til at den "printer" i dårligste kvalitet, men det hjælper ikke rigtigt. Er det mig der har overset en funktion? På forhånd tak.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ved jeg ikke hvordan de skal bruges, men en mulighed var vel også at lave dem som billeder og derefter gemme dem som pdfer?


Det burde ihvertfald kunne reducere størrelsen en del.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kristian..

Du kan evt sende den til mig (eller uploade din ppt) så skal jeg se om jeg kan bringe størrelsen ned. Har adobes "originale" software.
Tvivler nu på det vil ændre noget, men det er jo et forsøg værd :)

Det første jeg synes du skulel gøre er, at gå din PP igennem og fjerne ALT unødvendigt. Beskær billeder og lign i et andet program (photoshop, Paint shop etc.) da Power Point gemmer alle billedinformationerne i filen og ikke kun det beskærede del. Det samme gælder evt lydklip.

Lad mig høre om jeg skal hjælpe !

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
  Kristian,

Grunden til at din endelige PDF stadig fylder meget er, fordi selve teksten også bliver opfattet som et billede.

Derved bliver både billeder, baggrund og tekst håndteret som ét stort billede - og derfor ender du med en fil som har en størrelse på 11-13MB.

Et muligt trick - men der er ingen garanti for at det virker - vil være at benytte Acrobat.

Jeg vil vove den påstand at enhver som arbejder med tryksager og PDF-formater ikke kan undvære Acrobat.

Hvis du har Acrobat, så check at du har PDF-Writer og Distiller -komponenterne installeret. Så åbner du PowerPoint og vælger at printe dokumentet ud. Som printer vælger du så din PDFwriter. Sæt de ønskede indstillinger så som komprimering m.m. Derefter printer du ud til en PDF-fil. Den skulle så gerne fylder en hel del mindre end dine tidligere forsøg.

Hvis det ikke virker, så prøv noget andet: Prøv at skrive ud til en PostScript-fil (.PS) i stedet for. Denne fil åbner du derefter med Distilleren og outputter den med de ønskede indstillinger.

Eller så send dokumentet til mig - så skal jeg nok lige kigge på det og se om der umidlbart kan gøres noget ved det.



/Jesper

www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk



Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke umiddelbart at der er meget at hente i at konvertere fra ppt til pdf. Der hvor der derimod nok er noget at hente, er i Powerpoint.
Prøv at gå ind i Vis > Værktøjslinier > Billede  i Powerpoint og derefter trykke på den knap der viser et billede med en pil i hvert hjørne. Der kan du komprimere alle billederne i dit ppt fil på en gang. Det burde hjælpe. Du kan også gøre det i Word hvis du har problemer med for store filer pga. billeder.

Håber det hjælper...

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tobias, kan jo kun sige det var jo lige det jeg ledte efter.



Filen fylder kun 556 kb nu, så det må man sige hjalp. Jeg takker mange gange.


Også tak til alle jer andre for jeres forslag og trick. Man lærer noget nyt hverdag.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)