Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere tilmeldinger til nyhedsbrev

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, der har nogle idéer til, hvordan man kan få flere tilmeldinger til nyhedsbreve?

Jeg har tidlige prøvet med konkurrencer, men har hørt, at det ikke er lovligt, idet en konkurrence ikke må være betinget af en bestemt handling.

Har også tidligere haft en default afkrydsning i forbindelsen med køb, men det er jo heller ikke lovligt.

Kan man evt. købe relevante adresser, der matcher ens målgruppe? ... og i så fald hvor?

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 271
Fra  www.milledille.dk Skrevet kl. 08:39

Hej

Det er muligt, men ikke tilladt at købe emailadresser til brug til nyhedsbreve. Jeg tror nu heller ikke, at du vil få meget ud af det; En masse emailadresser til nogen, som måske slet ikke interesserer sig for dyr, og derfor alligevel ikke vil købe noget.

Ved konkurrencer risikerer du også, at folk bare tilmelder sig, fordi de kan vinde en præmie.

Nej, så er det bedre kun at have et mindre antal nyhedsbrevsmodtagere, som gerne vil have brevet, fordi de oprigtigt er interesseret.

Vh. Thomas Rehn

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:45

Hej Lise,

Jeg kommenterer også på dit Amino-indlæg, ud over det svar jeg har sendt til dig via e-mail, da flere så får glæde af det - og har mulighed for at kommentere, hvis de tolker loven anderledes. :)

Lise Andersen:

Jeg har tidlige prøvet med konkurrencer, men har hørt, at det ikke er lovligt, idet en konkurrence ikke må være betinget af en bestemt handling.

Min vurdering er, at der ikke er noget i vejen for at lade tilmeldte til et nyhedsbrev deltage i en konkurrence. Min tolkning bunder i denne dom, Specifikt dette:

Forbrugerombudsmanden udtalte, at det ikke i sig selv er ulovligt at kombinere deltagelse i en konkurrence med indhentelse af samtykke. Dette følger af retspraksis på området. Det er dog en betingelse, at det er klart for forbrugeren, at der samtidigt gives samtykke til at blive kontaktet med henblik på afsætning af varer eller tjenesteydelser.

Jeg vil dog anbefale dig at ringe til forbrug.dk og få deres konkrete vurdering. Husk at beskrive sagen klart for dem. :)

Har også tidligere haft en default afkrydsning i forbindelsen med køb, men det er jo heller ikke lovligt.

Det er det, jo. :) Kunden skal have mulighed for aktivt at framelde sig, og demred er en checkbox, der er markeret, og som kunden har mulighed for at fjerne markeringen i, lovlig.

Kan man evt. købe relevante adresser, der matcher ens målgruppe? ... og i så fald hvor?

Her kopierer jeg lidt fra min e-mail til dig (har dog uddybet co-signup):

Nej, vi tilbyder ikke co-signup, som er den eneste lovlige måde at modtage flere tilmeldte til sit nyhedsbrev igennem et andet firma. Dansk lovgivning giver ikke mulighed for decideret køb og salg af lister.

Co-signup går grundlæggende ud på, at et firma med en database på +100.000 modtagere tilbyder modtagerne at deltage i en "undersøgelse", hvor de angiver forskellig information om deres interesser, f.eks. om de søger et nyt forsikringsselskab, om de har husdyr, om de har hjemmeboende børn osv. Ud fra svarene fordeles de angivne e-mail-adresser til en række firmaer, som har betalt firmaet for at indhente adresserne. De, der har husdyr, videregives til et firma med produkter rettet mod dem, de der søger et tilbud ang. forsikring videregives til et forsikringsselskab osv. Årsagen til, at dette er lovligt, er, at brugeren rent faktisk får beskrevet præcis hvad denne accepterer, nemlig at blive kontaktet af en stribe firmaer. Problemet er, at de præcise vilkår er gemt bag links, som de færreste brugere åbner, men blot accepterer.

Jeg ved at firmaer som MM-Medier tilbyder co-signup, men det er et meget udskældt koncept. Vi har en enkelt kunde, som har skaffet nogle tusinde tilmeldte til sit nyhedsbrev, delvist via co-signup, og denne kunde havde i perioden umiddelbart efter kampagnen den absolutte rekord i spam-registreringer. Vi registrerer når Hotmail-brugere klikker på Junk-knappen ved en e-mail, og det gjorde de altså rigtig ofte i dette tilfælde.

Problemet er, at firmaerne, der udbyder co-signup, skjuler hvad brugeren rent faktisk tilmelder sig bag lange betingelses-sider o.l. Du vil derfor ende med en liste fyldt med modtagere, der ikke er opmærksomme på, at de er blevet tilmeldt dit nyhedsbrev, hvilket vil give dig langt flere frameldinger, flere spam-registreringer, lavere læse- og klik-rate og i sidste ende et dårligt rygte.

Jeg kan derfor ikke anbefale co-signup som en fornuftig mulighed.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:47

Hej!

Vi har købt bannerreklamer i nyhedsbreve og på hjemmesider med indhold der er relevante for vores målgruppe. Eksempelvis købt reklame på en portal der sender nyhedsbreve ud til 6000 menneskser hver uge. Portalen ligger i samme branche som os. Vi aftalte en pris på 2 kr per modtager der tilmeldte sig via deres nyhedspris.

Andelen af modtagere af vores nyhedsbreve som køber varer på basis af nyhedsbrevet ligger gennemsnitligt på 5-7 %per gang. Seneste kampagne gav godt 500 nye modtagere - så de 1000 Kr. var givet godt ud.

Klovn

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:50

Http://gozmo.dk - kostumer & kostume tilbehør

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:01

Hvad med at give value for money? Tilmeld dig nyhedsbrevet og få et stk. (indsæt en spændende netbog her) til download gratis. :)

Held og lykke

Mette

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:03

Så lige din hjemmeside, men ikke hvad nyhedsbrevet indeholder - hvad med gode råd fra en dyrepsykolog eller træner?

Træningsfif eller sjove ting man kan lave med sin hund?

Mette

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 15:05

Som jeg mener reglerne er , og her kan jeg tage fejl :-) Så mener jeg ikke der er noget forkert i at trække lod om noget blandt alle som er tilmeldt en nyhedsliste, dog skal det være muligt for forbrugeren at tilmelde sig kunkurencen selvom man ikke står på listen evt ved at sende en mail eller lign

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 16:26

"Har også tidligere haft en default afkrydsning i forbindelsen med køb, men det er jo heller ikke lovligt."

"Det er det, jo. :) Kunden skal have mulighed for aktivt at framelde sig, og demred er en checkbox, der er markeret, og som kunden har mulighed for at fjerne markeringen i, lovlig. "

David, Du tager desværre fejl. Brugere skal ikke have mulighed for "aktivt at framelde sig"
MEN -
De skal aktivt melde sig til - Desuden må der ikke være goder betinget af tilmeldelse af nyhedsbrev.

- Jeg kan ikke dokumentere det, men tror du kan komme galt afsted, hvis du sætter et flueben i "ja-tak til nyhedsbrev", også selvom knappen kan det er en checkbox som kan krydses på/af.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:14

Du har da lov til helt at udelukke afkrydsningsfelter omkring nyhedsbreve når der er tale om at folk køber hos dig. Du har dog altid lov til at sende dem et nyhedsbrev når de har foretaget et køb, det skal bare være nemt for dem at afmelde sig.

Altså efter min overbevisning må du sende nyhedsbreve og reklamemails til alle tidligere kunder medmindre de allerede har afmeldt sig en sådan service, og selvom de aldrig har haft muligheden for at frabede sig en sådan service.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)