Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tæller Google mine links med ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har netop opdaget jer herinde, og har brugt det meste af dagen på at pløje igennem gamle debatter, primært omkring google og søgeoptimering.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide om google rent faktisk tæller de eksterne links til vores site med. Jeg har kigget rundt inde i webmaster tools og de opfordrer til at google på link:www.smallones.dk - problemet er bare den viser kun 1 link og den er fra vores eget site..

Jeg fandt herinde på Amino Jesper Jørgensen's Backlink checker og den lister en 120 stykker som stemmer væsentligt bedre - se her.

Hvorfor lister google så kun 1 ???  Og har det konsekvenser for vores pagerank i google ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:11

Googles link:-kommando er med vilje gjort ineffektiv i den forstand, at den kun viser et uddrag af links til din side. Hvis du bruger Google Webmaster Tools og ser den liste over links, som findes derinde, får du et bedre billede. Men stadig kun et uddrag.

Vil du have et bredere billede af backlinks til din side, kan du bruge Yahoos siteexplorer. Gå til Yahoo og skriv linkdomain: før domænenavnet. Deres værktøj viser den fulde samling af links. Men lider naturligvis af den indbyggede svaghed, at den ikke viser, hvilke af disse links, som Google har fundet og medregnet.

Hvis du selv synes, at du har nogenlunde styr over links til din side, kan du gå til ekstremerne og google alle de sider, som rummer links til jeres side. Er siden, som indeholder linket, optaget i Google, er linket også blevet opdaget. (Hvor meget det vægter, er så en helt anden sag).

Fra Jyllinge
Tilmeldt 27. Nov 08
Skrevet kl. 15:41

Frank Hellerup Madsen:
Googles link:-kommando er med vilje gjort ineffektiv i den forstand, at den kun viser et uddrag af links til din side. Hvis du bruger Google Webmaster Tools og ser den liste over links, som findes derinde, får du et bedre billede. Men stadig kun et uddrag.

Øøøh, nå, så det er altså helt normalt. Alt andet ved Google webmaster tools virker ellers meget lækkert og servicemindet.

MEN - Jeg har lige fundet den oversigt du snakker om inde i webmaster tools, tak. Det ser da meget fint ud!

Frank Hellerup Madsen:
Vil du have et bredere billede af backlinks til din side, kan du bruge Yahoos siteexplorer. Gå til Yahoo og skriv linkdomain: før domænenavnet. Deres værktøj viser den fulde samling af links. Men lider naturligvis af den indbyggede svaghed, at den ikke viser, hvilke af disse links, som Google har fundet og medregnet.

Hvis du selv synes, at du har nogenlunde styr over links til din side, kan du gå til ekstremerne og google alle de sider, som rummer links til jeres side. Er siden, som indeholder linket, optaget i Google, er linket også blevet opdaget. (Hvor meget det vægter, er så en helt anden sag).

Jeg har lige prøvet, og der er hele 965 (!) Det er fordi den også lister interne links på vores site, altså links fra produkt-kategorier til hvert enkelt produkt osv osv... Så det virker ikke særlig optimalt til formålet, eller hvad synes du ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 16:01

Morten Schmidt:

Jeg har lige prøvet, og der er hele 965 (!) Det er fordi den også lister interne links på vores site, altså links fra produkt-kategorier til hvert enkelt produkt osv osv... Så det virker ikke særlig optimalt til formålet, eller hvad synes du ?

Jeg glemte vist at skrive, at man i Yahoo Siteexplorer skal huske at vælge "except from this domain" i en af drop-down formularerne i toppen. Så slipper du for at se alle de interne links.

Hvis det kun er din egen side, du er interesseret i at følge med i, kan Google Webmaster Tools sikkert være nok. Men vil du også være lidt klogere på dine konkurrenter, kan Yahoo godt give noget fornuftigt input.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 27. Nov 08
Skrevet kl. 16:17

Det kan der da være noget om! Tusind tak!

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 16:19

Faktisk vil jeg gå så langt som til at sige, at du bør overveje at kigge på alle dine konkurrenters backlinks for at se, om der er nogle links, du nemt kan kopiere, eller hvor du kan få inspiration til at få tilsvarende links.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 27. Nov 08
Skrevet kl. 21:07

Hej igen - nu har jeg siddet og kigget lidt på nogle af vores konkurrenter, og også vores eget for at se om der er nogen der genererer links til selve produkterne eller produkt-grupperne.

Det ser lidt spøjst ud, nogle af links får vi f.eks. fra Enrio, men når jeg forsøger at åbne enrio-linket, så åbner vores egen side direkte. Altså, vi får f.eks. et link fra http://go.eniro.dk/lg/sho/gaver/http:/www.smallones.dk/product.asp?product=435%E2%8A%82=0&page=1 men når man åbner den, så står der http://www.smallones.dk/default.asp?status=productid i browservinduet.

Smart, tror jeg nok, da det genererer links til alle mine produkt-kategorier, og det ser ud til (ihvertfald for Yahoo) at disse links kommer fra et eksternt domain.

2 spørgsmål: Virker det i google???  og uden at komme i strid med googles webmaster guidelines ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)