Hej, Jeg har netop opdaget jer herinde, og har brugt det meste af dagen på at pløje igennem gamle debatter, primært omkring google og søgeoptimering. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide om google rent faktisk tæller de eksterne links til vores site med. Jeg har kigget rundt inde i webmaster tools og de opfordrer til at google på link:www.smallones.dk - problemet er bare den viser kun 1 link og den er fra vores eget site.. Jeg fandt herinde på Amino Jesper Jørgensen's Backlink checker og den lister en 120 stykker som stemmer væsentligt bedre - se her. Hvorfor lister google så kun 1 ??? Og har det konsekvenser for vores pagerank i google ? |
Googles link:-kommando er med vilje gjort ineffektiv i den forstand, at den kun viser et uddrag af links til din side. Hvis du bruger Google Webmaster Tools og ser den liste over links, som findes derinde, får du et bedre billede. Men stadig kun et uddrag.
Vil du have et bredere billede af backlinks til din side, kan du bruge Yahoos siteexplorer. Gå til Yahoo og skriv linkdomain: før domænenavnet. Deres værktøj viser den fulde samling af links. Men lider naturligvis af den indbyggede svaghed, at den ikke viser, hvilke af disse links, som Google har fundet og medregnet.
Hvis du selv synes, at du har nogenlunde styr over links til din side, kan du gå til ekstremerne og google alle de sider, som rummer links til jeres side. Er siden, som indeholder linket, optaget i Google, er linket også blevet opdaget. (Hvor meget det vægter, er så en helt anden sag).