Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendomsselskab

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino brugere.

Jeg har tænkt på en masse forskellige ideér til hvad slags forretning jeg skal have, og er kommet frem til min første investeringsplan.

Jeg vil oprette et firma, som udlejer boliger, og grunden til at jeg vil gøre det via et firma, er at jeg efter min opfattelse vil kunne oprette en etableringskonto, og trække det fra i skat.

Og når jeg har sparet nok penge op, så smider jeg det hele ind i firmaet uden at blive beskattet? og herefter køber jeg en enkelt ejendom til at starte med.

Jeg har i øvrigt allerede fundet en lejer som vil indgå en 10 årig leje kontrakt, selvfølgelig med forbehold som kan resultere i opsigelse inden udløb.

Jeg søger selvsagt svar på mit spørgsmål, men hvis nogle af jer har nogle gode råd til mig tager jeg gerne imod.

Mvh. Chris

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 19:35

Hej Chrish hvis du vil lave et ejendomsselskab så vil jeg nok foreslå dig at vente med at købe den udlejningsejendom fordi priserne på ejendomme falder stygt for tiden så hvis du køber den nu så risikerer du at sidde med et underskud på netop den ejendom

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:41

Selvfølgelig vent hvis man kan vente og der ikke er et super tilbud lige ved hånden. Men Hvad har værdien af ejendommen af betydning hvis den giver godt i lejeindtægt og man ikke har planer om at sælge de næste par år?

Det eneste jeg kunne se skulle være at din bank kigger på dine passiver og aktiver hvis du skal ud og låne til en ny ejendom. Specielt hvis du har fået din ejendom vurderet højere end købs prisen, og fået noget friværdi ud.

og lige en sidste ting. hvis man ikke har så mange lejemål kan det godt betales sig at købe dem privat. der er nogen skattefordele og du har ikke krav på at få en revisor på.

Tilmeldt 27. Sep 08
Skrevet kl. 20:06

Hej Per,

ejendommen skal ikke købes lige nu, jeg venter og ser tiden an, og håber på at der kommer en tvangsauktion, så jeg kan få en bolig til attraktiv pris.

Huset skal udlejes til familie, så kan godt være at jeg skal gøre det privat, hvis jeg ellers skal have revisor.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:08

Hej Chris.

Det lyder interessant. Et godt råd er at læse lov om etableringskonto og ligningsvejledningen. Og der er lige et par punkter:

Du kan bruger penge på en etableringskonto på 2 ting. Etablering af selvstændig virksomhed eller selskab.

Hvis du etablerer et selskab må selskabet ikke i overvejende grad bestå i udlejning af fast ejendom, besiddelse af kontanter, værdipapirer eller lignende, som der står i ligningsvejledningen. Så det er nok ikke her, du skal satse.

Hvis du starter som personligt drevet selskab kan du bruge indskuddet til aktiver, hvorpå du kan foretage afskrivninger på (eks. IT-udstyr, produktionsanlæg m.m.). Hvis du overvejende køber fast ejendom til udlejning er ejendommen jo ikke afskrivningsberettiget (som eks. for inventar, hvor du afskriver værdien over en årrække). hvor du ikke kan bruge indskuddet til ejendomskøb som du skriver. Så det er nok heller ikke her, du skal satse.

Endelig er det sådan at du kan fratrække indskuddet på en etableringskonto i din skat, men når pengene anvendes bliver du gen-beskattet. Egentlig er der bare tale om en udskudt skat. Så du skal ikke se det som skattefidus, men som et billigt lån, du betaler tilbage over en del år.

Hilsen Jakob

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 93
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 17:47

Hej

Jeg er selv bl.a. inden for denne branche og jeg mener bestemt ikke det kan lade sig gøre at lave en 10-årig lejekontrakt. Ikke til beboelseslejemåk ihvertfald. Den slags kan kun laves ved erhvervslejemål, hvor men mere frit kan bestemme vilkårene.

Bortset fra det så er det en dejlig branche, men bestemt ikke altid en dans på roser, man skal have is i maven og ikke være bange for at være presset. Derudover skal man have råd til et vist tab, hvis markedet skulle vende og lejemålet står tomt...

Med venlig hilsen

Jacob

Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 18:28

Det du vil er det at udleje boliger/erhverv for andre investore også tjene penge på det?

Tilmeldt 27. Sep 08
Skrevet kl. 18:31

Hej Jacob,

jeg er gået væk fra firma tankerne.

I stedet vil jeg udleje den privat, da det er min mor og hendes kæreste som skal leje huset.

Jeg har fundet et interessant hus, og lavet en skitse til lejekontrakt, så nu skal jeg ned og tale med banken, og få grønt lys, derefter se på finansieringsmuligheder.

Så jeg starter ud i det små og sikre, og senere hen kan jeg opkøbe flere huse og udleje.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 18:38

Held og lykke Chrish, husk at forbered dig foran spejlet derhjemme inden du tager i banken :) det kan være dumt men det hjælper en del. :)

Tilmeldt 27. Sep 08
Skrevet kl. 18:47

Tak Per...

Jeg er så godt forberedt som man kan være, og jeg har lige skiftet bank, som har givet mig en rigtig god velkomst.

Nu skal jeg bare overbevise dem, men er rimelig sikker på det, ellers må jeg jo bare sælge bilen.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)