Hej alle. Jeg modtager snart mit CVR Nr regner jeg da med. Jeg har besluttet at benytte www.aslani.dk til at lave regnskab med, det virker overskueligt osv. Men jeg er ikke den store haj til regnskab, kan nogen fortælle mig hvordan jeg kommer igang med at føre et regnskab så jeg kan inberette moms osv til tide?. Jeg har et lille spilserver firma, hvor vi på vores servere udlejer "dele" af den til spil. Kunderne pt får ikke en rigtigt faktura, de bestiller og betaler (hvis de synes de gider?) og så opretter vi serveren til dem. Så nogen af de bestilte servere bliver aldrig betalt og derfor kaseret, jeg gider ikke sende dem en rigtigt faktura da det drejer sig om ca 180 til 300kr per bilag. og bafefter kreditere den. Kan man gøre dette smartere? Nogen som har startlinks, eller hjælp til at komme igang. Mvh. Kasper Smith |
Hej Kasper
Inden du endeligt beslutter dig for bogføringsprogram, så prøv at se, hvad der tidligere er skrevet om Aslani her på siderne - og hvad der bliver skrevet om andre bogføringsprogrammer. Du kan f.eks. se på mængden og kvaliteten af svar, og på den måde få en fornemmelse for, hvilke programmer, du kan håbe på at få hjælp til i dette forum. Jeg bruger ikke selv Aslani og har derfor hverken positivt eller negativt at sige.
Det lyder, som om du skal finde dig et program, hvor faktureringen foregår på en meget enkel måde, og hvor du kan sende fakturaerne som mails. Men det er da også nogle mærkelige kunder du har, som bestiller noget og så ikke bruger eller betaler det....
Startlinks: