Hvad min kære Konkolega Mikkel gerne vil sige er at hvis du skal opbygge en videosite som youtube vil du meget hurtigt løbe ind i kapacitets problemer, han forslår derfor en Dedikeret server, som i modsætning til virtuel server er en egen fysisk maskine.
Selvom jeg syntes at hans svar kunne være lidt venligere, ændrer det ikke noget i at han nok har ret med at du skal over i fysiske servere og ikke skal leje en virtuel server.
Hvad min kære Konkolega Mikkel gerne vil sige er at hvis du skal opbygge en videosite som youtube vil du meget hurtigt løbe ind i kapacitets problemer, han forslår derfor en Dedikeret server, som i modsætning til virtuel server er en egen fysisk maskine.
Afhængigt af performance hos ens leverandør, så kan man komme rigtig langt med en virtuel server. Det vil jeg helt klart anbefale, at man starter med, hvis man ikke har flere tusinde besøgende fra dag 1. Efterfølgende kan nemt opgradere til en dedikeret eller sprede det på flere virtuelle.
Du kan ihvertfald godt starte med den billige vserver løsning til at udvikle sitet på, hvis du får bare en smule success er den plads dú typisk har på en vserver fyldt ud på ingen tid.
for 299 om måneden kan du eksempelvis få 15GB på en vserver hos os, til 799 kan du få 70, og det er endda nogen af de billige priser. Scannets løsninger starter f.eks. fra 980,- om måneden og her har du endda kun 1GB plads at bruge af.
Til sammenligning har Youtube måske et par tusind servere stående til at styre deres system...
Der er altså absolut intet galt med at bruge servere i udlandet.. Skal du bruge billige vservere kan jeg anbefale Yourshelter.net i Tyskland - Skal du bruge billige dedikeret servere kan jeg anbefale Leaseweb.com i Holland.
Jeg har rigtig gode erfaringer med begge. Ja! De er en brøkdel af et sekund langsommere, men det har efter min bedømmelse intet at sige.
Jeg hoster denne site i Holland: www.newstown.dk Så kan du selv bedømme hastigheden ;-)
Download hastigheden til de danske fiber og xDSL linjer er efter mine test ganske okay.