Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uening i den aftale pris, med eller uden moms.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er den glade ejer af en ny lejlighed. I forbindelse med med indflytning fik jeg pudset min køkken op af en murermester. Da han var og kigge på køkkenet aftalte vi en pris på 2500 kr.

Arbejdet blev udført planmæssigt og jeg var ganske tilfreds. Nu har jeg dog lige fået en faktura ind af døren på 3.125 kr. Han har altså tillagt 625 kr. i moms. Så vidt jeg er informeret foregår prissætning til private altid med moms, derfor føler jeg mig lidt taget ved næsen.

Hvad ville I ville stille op? - selvfølgelig ringer jeg og tager en stille og rolig sludder med ham, men vil alligevel gerne vide hvor jeg står.

Mvh.

Peter 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig - I min verden er priser til private med moms (med mindre andet tydligt fremgår) og priser business to business ´uden moms....

Henrik

Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg glad for at høre :) Men hvad gør jeg? Er sikker på at jeg får fat i en håndværker der ønsker alle pengene.

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget normalt i byggebranchen altid at snakke eks. moms, så jeg tror desværre det nemmeste er at betale og smile... selvom de burde lære privat personer ikke normalt lever i en vernden hvor der tænkes meget i moms!

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selv murermester

Alle mine tilbud er eks moms

Kommende Murermester
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på ingen måder normalt i byggebranchen at snakke eks. moms, med sine kunder det er kun når du firma handler i mellen hinanden at man gør det

Når du giver et tilbud til en privat person har du pligt til at oplyse momsen

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

ja ja men når jeg kommer til kunden og giver tilbud bliver der altid sagt eks moms

 

på slut sedlen står der os momsen.

Kommende Murermester
Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper

så er jeg ked af at sige at du er en meget dårlig murermester som prøver at snyde sine kunder til at tro du er billig

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

og jo det er normalt at snakke uden moms til private i byggebranchen.

Har det været de steder jeg har været som svend og ved det stadig er.

Kommende Murermester
Tilmeldt 19. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Driver selv firma og er derfor ikke momsforskrækket. Har egentlig grundlæggende ikke noget imod at der bliver snakket eks. moms, bare der ikke er nogen tvivl om det hvad der bliver snakket om.

Er stadig interesseret i at høre hvor langt ud det kan komme. Hvis han nægter at udskrive en ny faktura, kan jeg gøre en indsigelse mod fakturaen, men hvad så? Og skal jeg bare skynde mig og betale de 2500 kr. han selvfølgelig skal have, eller vil det stille mig dårligere?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)