Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af mit overskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg driver et I/S med min partner. Vi har fået godt gang i forretningen, hvor vi sælger ydelser som konsulenter for firmaer og private. Vi har dog begge almindelige 8-16 jobs ved siden af firmaet, og vil meget gerne gå fuldtid i vores I/S. For at dette skal kunne lade sig gøre vil jeg gerne finde ud af hvad jeg konkret skal tjene for at opholde min nuværende løn.

Vi har begge A-skattede jobs, med en situation som følger pr måned:
Løn brutto: 35000
Fradrag: 6500

Vi ønsker at finde ud af hvad vi skal tjene for at have 22000 netto pr måned, hvis vi var fuldtid med vores I/S. Det forventes at vores overskud i firmaet er ca 800.000 kr. før B-skat - Nogen der kan være behjælpelige med vores lønbudget?

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 08:41

Hej,

I er velkommen til at kontakte mig omkring udarbejdelse af lønbudget for jer begge.

Jeg vil samtidig kunne beregne jeres eventuelle restskat for året i december måned så i har en mulighed for at rette op på tingene inden året slutter.

Mvh.

Morten Kertész

Revisorfirmaet Lemo - www.revisorfirmaet-lemo.dk

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:49

Du skal starte med at opgøre hvad I regner med at have af udgifter i virksomheden. Det er det afgørende. Herunder skal du også inddrage udgifter som måske ikke afholdes i dag men som man vil få fordi I ikke længere vil have telefon, evt. bil m.v. fra ansættelsesforhold.

Men ellers kan man sige at I, hvis I skal have en bruttooverskudsandel på 35.000 kr. hver, så skal der genereres et overskud på over 840.000 kr. årligt. Sagt med andre ord. Om det er løn eller overskud er hip som hap. Beskatningen er den samme.  

Iøvrigt kunne I overveje at etablere virksomheden i ApS form (via en omdannelse).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)