Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørebog i to biler??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi taler herhjemme om, at anskaffe en bil nr. to. Jeg bruger jo vores nuværende bil nr. 1 til privat kørsel, og fører kørebog når jeg kører firmakørsel i denne (har et personligt eget selskab).

Nu er det så: Hvis jeg indimellem vil køre firmakørsel i bil nr. 2 - kan man så føre kørselsbøger i to biler??

Hmmm er lidt i tvivl, og tror ikke helt på det - men hjælp mig gerne med et svar..

Tak tak..

M.v.h.

Stones

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:10

Stones

Vi har 2 privatbiler, og det er lidt op og ned hvilken jeg bruger i mit firma,

Jeg fører en samlet kørebog hvor jeg skriver km stand ved start og slut samt hvilken bil der er kørt i,

kørselsformål, samt dato og destination.

dette har skat ikke protesteret imod, da de for et par år siden meget nidkært gennemgik mit regnskab.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:58
Det kan godt lade sig gøre men man skal jo kunne aflæse og kunne angive kilometerstandene på de to biler. Dog vil jeg ikke afvise at man kan komme igennem med at angive kilometerstanden samlet for de to biler under et.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:17

Vil ovenstående scenarie også kunne lade sig gøre såfremt jeg ikke ejer begge biler

Eksempelvis kører jeg rundt i en gammel møgspand der til tider skal på værksted - i perioden indtil den kommer tilbage låner jeg eksempelvis mine forældres bil. Vil det være muligt at få kørepenge for de kørte kilometer i den lånte bil? 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:59

Umiddelbart ikke nej. Det kræver at du kan godtgøre at du afholder udgifterne på bilen og det vil være vanskeligt når vi taler om korte perioder.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)