Jeg har set reklamen på TV2 nu adskillige gange for Fion.dk, og ønsker dem alt vel i fremtiden. Jeg kan bare ikke undgå problematikken i oplevelsen af, at de reklamerer massivt på TV2, imens det tydeligt fremgår af deres website, at siten er i beta-test... Er det seriøs business? Endnu mere spøjst bliver det, når de rent faktisk slår sig op på "sikker nethandel" - Hvad er en Beta i denne relation? Mangelfuld på sikkerhed? Yderligere så placerer de jo rigtigtnok deres søgefelt i fokus for forbrugeren, men lige netop en søgning virker rigtigt dårligt. De rigtige/forventelige resultater fremvises slet ikke! Nu er jeg så ganske god til at "Google", så dette overrasker mig. Hvad syntes i? Kan det nogensinde blive et brugt site, men denne opstart i livet? |
Det er bestemt et spændede projekt, de har gang i.
Deres projekt bliver diskuteret livligt i flere forummer, og jeg har også selv mine tvivl. Siden har bestemt rigtig mange mangler, og det undrer mig til stadighed, hvorfor der er cowboyhatte og slagbænke i kategorien Dametøj og en stramtsiddende kjole i kategorien Herretøj.
Det undrer mig også, hvad man skal med en garanti på 3.000 kroner på en vare, der koster under 100 kroner, og at der er 3.000 i garanti på en vare til over 100.000. I mine øjne er det slet ikke interessant som kunde.
Til gengæld er der jo også rigtig mange andre dårlige butikker på internettet, så der er sikkert en stor gruppe kunder, der er ligeglade. Og da fions mål er at få fat i de kunder, der ellers ikke handler på nettet, så har deres målgruppe nok ikke de samme forventninger som mange andre.
Det skal også blive interessant at følge, om de overhovedet får noget ud af tv-reklamerne. Det er jo nærmest regel 1 for onlinebutikker, at offlinereklamer ikke giver noget afkast.
Beta-betegnelsen er vel efterhånden blevet noget udvandet af Google, så det kan efterhånden dækker over hvad som helst, tror jeg.