Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af udstyr igennem sit firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen.

Jeg var nysgerrig omkring hvad reglerne er for køb af udstyr til sit firma?

Vi er 4 stykker som er i et intressentskabsfirma, som her op til jul gerne vil købe diverse udstyr til firmaet.

Helt specifikt tænker vi på at købe f.eks en Playstation 3, skal siges at vi er et lille computerspilsfirma, og andre ting såsom stationære computere. Disse ting vil ikke stå i selve firmaet, men ofte stå hjemme hos medarbejderne også.  

Er der nogen der kender reglerne på det område? Må vi have tingene stående derhjemme, og bruge dem i privaten også, eller er de strengt bundet til brug kun i firmaet?

mvh Grafikeren

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man skal tage praksis helt straight så må udstyret ikke anvendes privat og nogle skattemedarbejdere vil muligvis anlægge den betragning at det anvendes privat når det står i hjemmet. Men det bør ikke give anledning til problemer hvis I har flere computere til rådighed hjemme. Vedr. Playstation er der en formodning for at det er privat, men lige i jeres situation ville jeg anlægge den betragtning at I ikke anvender det privat når I bruger det, fordi I lever af at lave eller sælge computerspil.  Om Skat så vil anerkende det er en anden snak men jeg vil da mene at man ville have gode muligheder for at vinde en sag. Vil I være helt sikre kan I betale 300 kr. og få et bindende svar, men det er naturligvis med risiko for at de siger nej.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Riedel

På Ivaekst.dk er der en udmærket gennemgang af reglerne i forbindelse med køb af udstyr til virksomheden. Nedenstående link gælder momsen, men der er meget god information på siden. Ivaekst.dk drives blandt andet af Ret og Råd-advokaterne, revisionsselskabet KPMG og a-kassen DANA.

Link til Ivaekst.dk vedrørende fradrag af moms ved køb til virksomheden: http://www.ivaekst.dk/vaekst/0/0/4/5/hvad-kan-jeg-faa-momsfradrag-for 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)