Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside Idé, med store udsigter, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 05:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er helt grøn hvad angår meget i livet, især skabelsen af et hjemmeside projekt af større omfang.

Jeg fik en  idé for nogle uger siden, nu har jeg arbejdet med den, og jeg kan se den for mig i mit hoved. Jeg har ikke forstand på at lave hjemmesider og har ingen penge "studerende". men en ting er jeg helt sikker på, og det er at jeg vil gøre alt for at få sat det her i verden. 

Mit spørgsmål er: Lad os sige Den blå avis ikke eksisterede, men du havde den i hovedet. hvordan ville du starte sådan et projekt?

ikke fordi DBA har noget med min ide at gøre, men jeg gætter på siden er af samme størrelse, men mit udgangsfunkt er mindre.

MVH den nye Amino

Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

a) Du finder en partner som har den erfaring og de resourcer som du mangler. 

b) Overbevis din partner om idéens værdi.

c) Lav en aftale om et fælles projekt - og du er i luften.

Hvis du er bekymret for om nogen skulle "løbe" med idéen uden dig, så lav en fortrolighedsaftale først. Du er velkommen til at kontakte mig på hh@intime-it.dk , det er muligt jeg kan hjælpe med nogen af tingene. /hh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:10

Send en mail til web (a) wexo.dk, hvis du er interesseret i at få en vurdering af projektet og evt. én, der har mulighed for at føre den ud i livet.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hvis du ikke selv har noget erfaring eller nogle resouser, så vil jeg råde dig til at finde en partner. Det vil umiddelbart være det nemmeste.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 10:51

Jeg kunne godt have interesse i at indgå i et partnerskab/hjælpe dig i gang.

Send evt. en mail til peter@hztrading.dk, og lad os drøfte det.

- Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Nov 08
Skrevet kl. 00:32

Hej igen

Hvad skal jeg helt præcist gøre for at sikre min idé, jeg kan jo ikke fortælle jer om den og håbe i er flinke og ikke render med det hele. mine venner og familie stoler jeg på, og de har også tillid til ideen. Det er lidt en klods om benet når man skal finde en sparringsspartner, et par af ser spændende ud, Wexo mm virker som noget der kunne hælpe rigtig godt.

skal jeg kontakte advokat i byen eller skal jeg håbe på det bedste?

Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:52

Som skrevet ovenfor laver du en fortrolighedsaftale. Hvis du synes din idé er rigtig god vil jeg stærkt anbefale dig at gøre det, om ikke andet for at du kan sove roligt om natten...

Hvis du kontakter mig så skal jeg gerne sende dig et forslag til en aftale. hh@intime-it.dk /hh

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 12:17

Hej mnpaulsen

Jeg vil som flere af de andre amino'er, der har svaret dig, anbefale dig at finde nogle stærke partnere.

Hvad er så faren for, at de ikke selv løber med din idé? Den er ikke så stor - især ikke hvis du tager nogle forholdsregler, altså kontrollerer dem for dårlig omtale og uetisk optræden (f.eks. via tidligere og nuværende kunder, Google og avisernes artikeldatabaser), stoler på din mavefornemmelse og får dem til at skrive under på en hemmeligholdelsesaftale. Du kan hente en skabelon på http://www.startvaekst.dk/aftale_hemmeligJeg vil dog anbefale dig at bære den omkring en advokat, så den bliver tilpasset lige præcis dit behov.

Hvis du har brug for partnere, bliver du under alle omstændigheder nødt til at åbne op for godteposen på et tidspunkt og tage en form for risiko.
Den vigtigste forholdsregel er måske at sikre dig, at de potentielle partnere, som du går ind i forhandlinger med, ikke sidder inden for det samme forretningsområde, som du ønsker at bevæge dig ind på.   

MVH

Bertil K. Sall

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 13:23

Hej Bertil

Jeg tror ikke umiddelbart det er den bedste løsning at kontakte en partner og få skudt produktet 100% afsted i første omgang.

Har en fornemmelse af at succesraten på at finde en partner og herefter lave projektet sammen er utrolig lav og koster en masse tid.

Jeg ville overveje grundigt hvis steps projektet kan deles op i, således at du selv kan lave step 1.

Hvis step 1 opnår dens succeskriterier kan du gå videre til step 2, osv. På et tidspunkt i denne sekvens af steps kan du kontakte en partner, hvis du har behov fpr kompetencer udefra. Du ville også i denne situation være bedre stillet overfor en parner, da du har vist at de indledende steps lykkedes. 

Lars Larsen, Bill Gates og de fleste andre iværksætterer startede med at udnytte deres egne kerne kompetencer.

Håber det kunne give dig en anden vinkel på din situation.

Venlig hilsen

Anders Lynderup

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Nov 08
Skrevet kl. 16:10

Hej igen

Mit største ønske er at finde en/flere, som har evnene og udstyret til at lave siden. For som sagt idéen er ikke nanoteknologi, den er simpel og findes bare ikke endnu. Hvis den bliver kopieret/stjålet vil der ikke være tivl om det. Den vil i takt med bruger antallet, nok komme til at kræve en del vedligeholdelse

Hvis jeg tager til X-by for at mødes med Y-firma/person med min fortrolighedsaftale i hånden, er jeg så 100% sikret, med/uden jurist inden over?

kan jeg bruge en standart fra nettet, fordi min idé er relativt simpel?

Jeg har overvejet at dele projektet op i trin, men problemet er bare at siden har potentiale til at blive brugt af mere eller mindre alle i DK. Derfor ville en skrabet version hurtigt blive stjålet og udvidet. Alle siger Wow en fed ide, det mangler der! når jeg præsenterer den for dem.

Det er svært, når man ikke kan skrive direkte om, hvad man arbejder med :-D

DBH

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)