Vi skal snart igang med at udbygge vores marked flere steder i Europa og USA så derfor er vi igang med at ændre Strukturen af vores selskaber.
jeg på tænker mig og lave et holding selskab som har bopæl hos regus i sverige. Dels fordi første marked vi skal igang med at komme ind på er sverige, men også fordi regus giver muligheden for at have en kontor adresse 360 steder i verden ( hvilket er godt når man skal ud og udforske nye markeder.
vi har allerede i kontor i danmark, som skal stå som vores danske afdeling. Meningen er så at vi opretter et kontor i de lande hvor vi vil ind på markedet.
mit Spørgsmål er så om jeg har lov til at købe en bil på svenske plader. jeg vil sige 1/2 af tiden i sverige og resten vil foregå på danske kontor samt i udlandet.
Ja du kan sagtens have en bil på svenske plader, hvis du som du siger, bruger den betydeligt på svensk grund, Mener dog stadig at du beskattes af bilen nyværdi, i sverige, dog minimum 25 % af 160.000 kr om året.
Men tal med Told og Skat for der er jo netop kommet nye regler på området efter at der faldt dom sidste sommer.
Meningen er jeg ( som start ) skal arbejde for selskabet i sverige... også alt det arbejde jeg laver ved de lokale kontorer bliver faktureret til dem. Så ja jeg skal være ansat hos selskabet i sverige og det er derfra jeg får min løn.
Så kan du i princippet godt få en bil på svenske plader stillet til rådighed fra det svenske selskab og blive beskattet i DK af den lavere svenske nyvognspris. I skal bare tænke på at man i Sverige betaler svensk arbejdsgiverafgift på ca. 33% af lønnen. Det kan du komme udenom hvis du også arbejder i andre lande. Så falder den sociale sikring nemlig tilbage på bopælslandet = dansk AMBI på 8%.
Umiddelbart ja (skal sådan en overhovedet registreres hvis den ikke anvendes til egentlig kørsel) men spørg SKAT og evt. det svenske Riksskatteverk hvordan de stiller sig.