Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svensk holding selskab, Dansk Selskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 05
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi skal snart igang med at udbygge vores marked flere steder i Europa og USA så derfor er vi igang med at ændre Strukturen af vores selskaber.

jeg på tænker mig og lave et holding selskab som har bopæl hos regus i sverige. Dels fordi første marked vi skal igang med at komme ind på er sverige, men også fordi regus giver muligheden for at have en kontor adresse 360 steder i verden ( hvilket er godt når man skal ud og udforske nye markeder.

vi har allerede i kontor i danmark, som skal stå som vores danske afdeling. Meningen er så at vi opretter et kontor i de lande hvor vi vil ind på markedet.

mit Spørgsmål er så om jeg har lov til at købe en bil på svenske plader. jeg vil sige 1/2 af tiden i sverige og resten vil foregå på danske kontor samt i udlandet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:48
Hej Rasmus

Ja du kan sagtens have en bil på svenske plader, hvis du som du siger, bruger den betydeligt på svensk grund, Mener dog stadig at du beskattes af bilen nyværdi, i sverige, dog minimum 25 % af  160.000 kr om året.

Men tal med Told og Skat for der er jo netop kommet nye regler på området efter at der faldt dom sidste sommer.

Mvh

Kim Sand Sørensen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:56
Afgørende er at du i overvejende grad kører uden for Danmark og har en udenlandsk arbejdsgiver. Du arbejder vel ikke for holdingselskabet ?  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 19. Nov 05
Skrevet kl. 10:19

Meningen er jeg ( som start ) skal arbejde for selskabet i sverige... også alt det arbejde jeg laver ved de lokale kontorer bliver faktureret til dem. Så ja jeg skal være ansat hos selskabet i sverige og det er derfra jeg får min løn.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 12:55
Så kan du i princippet godt få en bil på svenske plader stillet til rådighed fra det svenske selskab og blive beskattet i DK af den lavere svenske nyvognspris. I skal bare tænke på at man i Sverige betaler svensk arbejdsgiverafgift på ca. 33% af lønnen. Det kan du komme udenom hvis du også arbejder i andre lande. Så falder den sociale sikring nemlig tilbage på bopælslandet = dansk AMBI på 8%.   

Tilmeldt 19. Nov 05
Skrevet kl. 13:12
okay så har jeg lige et nyt spørgmål.

hvad så hvis vores firma skal bruge en bil til promotion i flere lande.... er der nogle problemer i at have sådan en på svenske plader.

Altså dvs. det er ikke en bil som skal køre til hverdag, men kun til forskellige shows i flere lande.

Er det lovligt...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:39
Umiddelbart ja (skal sådan en overhovedet registreres hvis den ikke anvendes til egentlig kørsel) men spørg SKAT og evt. det svenske Riksskatteverk hvordan de stiller sig.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)