Jeg har en mistanke om, at vores google analytics ikke viser det helt rigtige.
Under fanen e-handel kan vi se alle de transaktioner osv der er gået ind. Men lige netop Google/ CPC viser ingen salg. Men når jeg er over på Google adwords kampagneoversigt, kan jeg se der ryger rigtig mange ordre igennem.
Jeg har snakket med vores programmør og han mener at sporingskoderne er opsat rigtig.
Enten er det jo din conversion tracking i AdWords der er sat forkert op, så de tal du ser faktisk er forkerte.
Eller også er det din Analytics kode.
Det vil kræve en gennemgang af bestillingsprocessen, samt en beskrivelse af hvad du ønsker at måle for at kunne svare bedre.
Det smarteste vil nok være at du sætter dig ned med din programmør og sammen finder frem til hvad der skal måles og hvad der skal til for at få den til at gøre det rigtigt.
Prøv at check om de manglende salg istedet optræder som salg via organisk trafik. I så fald lyder det som om at jeres Adwords konto ikke er sat op til jeres Analytics konto (under fanebladet Analytics).
Hehe ja der må jo være noget i vejen. Men vi har siddet og kigget det hele igennem og det ser ud til at være sat rigtig op. Jeg vil blot høre om vi er den eneste forretning der har stået i denne situation.
Skriv endelig hvis der nogle der har stået i samme situation og har løst det.
For det første, så er Google Analytics Ecommerce Tracking og Google Adwords Salgssporing to vidt forskellige systemer, der tæller på vidt forskellige måder. Så i vil aldrig nogensinde se de samme tal i de to systemer, ikke engang tæt på.
Men når du skriver at i slet ingen salg ser under Google/CPC tyder noget på at jeres Google Analytics account og jeres Google Adwords account ikke er blevet linked korrekt.