Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kronisk sygdom

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja....vi har en ret kedelig sag kørende....hvor en tidligere medarbejder har

stævnet os i 100k-klassen.

Sagen skal i retten ultimo november, og jeg har ikke hyret nogen advokat, idet jeg

ikke er interesseret i et forlig.

Medarbejderen har overfor os fortiet, at hun led af en stresslelateret kronisk sygdom,

og kræver nu sygedagpenge mv. af os!

Er der nogen, der ved, hvordan vores retstilling er, og hvad med bevisbyrden?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som en sag hvor Jacob Tøjner og Michael Thiesen kan få lov til at prøve at lave et hattrick for dig....

En sur sag !

Klovn

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Jeg har en bekendt med en psykisk sygdom som jeg egentlig tror er "stressrelateret" som i din situation.

Han har indkasseret sygedagpenge hos sin arbejdsgiver (som er en stor offentlig virksomhed) i over et år uden at de har kunne gøre noget som helst. Udfra den erfaring vil jeg vurdere du har en dårlig sag.

Har du fyret hende p.g.a. fravær eller hvordan?

PS føler med dig og håber du slipper fra det uden at skulle betale så meget som en krone. Penge for at være syg? Sådan en plattenslager.

Medarbejderne har som regel fat i den lange ende og de får gratis råd og vejledning af fagforeningerne. Som arbejdsgiver skal man næsten finde sig i hvad som helst er mit indtryk.

Hvordan sagen udvikler sig håber jeg du "offentliggør" herinde da udfaldet af sådan en sag kan være rar at have i baghovedet for mange arbejdsgivere.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...jeg har fyret hende, 3 uger efter jeg intet hørte fra hende.

Har ikke bedt om lægeerklæring, idet sådan en nu om dage nærmest kan trækkes i automaten.

Nu har hun så fået fri proces, og har hyret en advokat, der kører sådanne sager for

fagforeninger mv.

Kan dog nok gennemskue, at erstatningen er sat højt, og at man så pønser på et forlig.

Synes godt nok, at det nogen gange er surt at være arbejdsgiver.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu har man jo også stadig rettigheder som ansat. Jeg kender ikke nok til området til at kunne sige om sagen er berettiget eller ej. Men det går jeg ud fra siden hun har fået fri proces.

Men nu er sagen jo også kun fortalt fra en side. Jeg tror dog at man kunne have indledt en dialog for at løse dette problem. Eller måske bare have fuldt loven med hensyn til at få afsluttet ansættelsesforholdet på lovlig vis.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy...hun er skam fyret på lovlig vis.

Essensen for mig, er at hun har løjet under samtalen, direkte adspurgt om hun led af

sygdomme, og kunne klare stress.

Jeg mener, at fri proces er indtægtsbestemt...og har vel ikke med andre rettigheder at gøre.

Sådan en sag er vel "guf" for en advokat, der mener, at arbejdsgiveren bare skal trynes.

Og advokaten har sit honorar sikret via det offentlige.

Ja, beklager, men jeg forstår ikke retssystemerne.

Ja Klovn...Jacob Tøjner er god, dog skal sagen køres i Næstved...lidt langt fra København!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokatfirmaet John Larsen ApS, Kindhestegade 12 D, 4700 Næstved, Tlf.: 55730204 kunne være et bud på en advokat i Næstved, der er dygtig eller Anders Stoltenberg fra Moltke-Leth (Københavnerfirma ja - men Anders bor lige uden for Næstved.

Henrik

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad går søgsmålet på?  Afskeden, mgl. udbetaling, modregning ?

/Michael

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen manglende løn under sygdom, manglende sygeløn, mangelfuldt ansættelsesbevis, feriepenge af

kravet mv.

Jeg forstår bare ikke, at man kan gøre krav på alle disse ting, når man har løjet direkte adspurgt.

Har dog fået en ide, som jeg lige skal have vendt et par gange.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vedr. de mgl. helbredsoplysninger kan du læse kap. III § 6 i dette linkhttps://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=81200 men når det er sagt ville jeg ikke bruge argumentet om at du som arbejdsgiver direkte har adspurgt om stress. Det har du jo som arbejdsgiver ansvaret for ikke forekommer ret tit :-)

Mens du tænker kunne du gøre dig overvejelser omkring at løn under sygdom er lovreguleret, og at du som arbejdsgiver kan få refusion jvf. bestemmelserne i denne lov. Da du som "ulønnet offentlig administrator" således i forvejen tilbageholder a-skat, atp, m.v. kan du ved ikke at have udbetalt de penge den ansatte har krav på i henhold til denne lovgivning, have bevæget dig ud over dine beføjelser som arbejdsgiver.

Sagt på en anden måde er det måske ikke op til dig at bestemme om den ansatte skal have sygedagpenge, men kun om hvor længe du skulle administrere ordningen for den ansatte i din egenskab af arbejdsgiver.

At du så heller ikke har fået refusion fordi du ikke har udbetalt noget, har ingen betydning i den sammenhæng.

Blot et par strøtanker fra mig, - nu du er i tænkeboks.

/Michael 

 

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)