Hej Jeg skal ud og rejse og vil gerne have en lille bærbar som ikke vejer for meget og heller ikke koster alt for meget da den ikke skal bruges i dagligdagen. Jeg vil høre om nogle af jer har erfaringer med en mini bærbar såsom Asus EEE, HP Mini, MSI Wind? |
Acer Aspire One er utrolig lækker - ud over at have testet flere modeller så gav jeg fornyligt lillemor en og hun er helt solgt.
Hvis du ikke skal andet end internet / office så vil jeg klart anbefale linux modellen - med 8GB SSD og 512MB ram er du igang på 5-7 sekunder efter du har trykket på tænd knappen og den er bare nem og lækker at gå til.
XP versionen derimod er der lidt mere "blæser støj" fra (ikke mere end normal gennemsnitlig pc eller bærbar) - og med 1gb ram og 120 / 160GB HD har du noget mere plads.
Du kan se anmeldelser af 2 Acer Aspire One modeller her:
MSI Wind er lidt ala Acer Aspire One bare med 10" skærm og mulighed for 2GB Ram - men det kan bestemt prisforskellen værdi (ca. 1000 kr) hvis du har behov for lidt mere ydelse.
Vi har også lige testet en af HPs nye Mini modeller - Læs anmeldelse af HP Mini
Derudover har vi tidligere testet et par Asus EEE modeller:
Derudover er MyBook også på banen med en 10" - Læs anmeldelse af MyBook M11
Alternativt så kommer såvel Acer som de andre udbydere snart med 32-48GB SSD diske og 2GB Ram og 3G integreret - så bliver de efter min mening super lækre.
Der er altså ingen af maskinerne der er ringe - men hvis du vil have en lækker lille hurtig maskine der ser pæn ud også så er Acer Aspire One A110-L ikke et dumt bud.