Jeg er igang med at få lavet en fed webshop, men skal selv stå for grafikken.. Det er også fint nok, men mangler noget inspration til hvordan man grafisk kan bygge den op. Jeg kan både arbejde i html og flash så kundskaberne mangler ikke, men jeg er tom for idéer til, hvordan man kan lave den rigtig lækker. Normalt når jeg selv laver websites bruger jeg altid eksisterende sites til at hente inspiration fra, men når vi taler webshops kan jeg ikke finde en eneste!?
Er der nogen derude som har nogle links til nogle super fede grafisk producerede webshops???
Jeg ved godt det ikke er helt det du søger, men når jeg skal lave design til hjemmesider eller webshops så tager jeg udgangspunkt i små elementer og prøver at få det sat sammen i en helhed!
Det kan være at lave en fed menu, en fed header eller andet! Jeg finder som regel min inspiration ved at gennemgå forskellige tutorials. En side som jeg helt klart kan anbefale med fede tutorials er http://www.good-tutorials.com ...
Som sagt ved jeg godt det ikke helt var det du søgte... men hva'' fa''en
Har selv funderet over det samme....problemet ved webshops er at de skla være enkle og lette at bruge, samtidigt med at de fleste har bruge for at præsentere en del produkter og tilbud på forside - og måske derfor ikke levener plads til de store design mæssige udfoldelser....
Hmmmm.....nu er smag og behag som bekendt ikke noget man kan diskutere
....men de viste eksempler illustrer og bekræfter efter min bedste mening at webshops og fed grafik bare ikke hænger sammen....
Selvom mange har forskellig smag, har de fleste danskere en fælles designopfattelse, der gør at man synes at Carlsberg-logoet er god grafik, at Bang & Olufsen er flot design, Vola er flotte vandhane-amaturer og Svanen og Ægget af Arne Jakobsen er flotte møbler.......
Men samme enkle tilgang findes stort set ikke indenfor webshops...... Jeg har set en del ganske flotte hjemmesider, men ikke nogen webshops......så hvis der er andre der har lyst til at komme med flere forslag til sjove/pæne/flotte/fede webshops, så kunne det være sjovt at få dem på banen i denne tråd......... og for den sags skyld også feeeeeeede hjemmesider ?!
www.king.com er godt nok mere et spil-site, men stødte på den for nyligt og er vildt imponeret. Det hele er så gennemført og let at gå til - jeg ved hvilke knapper der er og hvor de er placeret, før jeg overhovedet har set siden. Et eller andet sted tror jeg det er ligeså/mere vigtigt at sidens opbygning er gennemtænkt og folk føler sig godt tilpas når de surfer rundt på den... man skal have en fornemmelse af overblik :)