Hvis du bruger Firefox så har du også mulighed for at installere diverseSEO plugins der gør det lidt lettere hurtigt at finde sider med høj pagerank og hvor du let kan få vist om de enkelte sider bruger "no-follow" links. Bl.a. "SEOquake" er et glimrende plugin.
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Et andet lille trick du kan bruge er det gratis tool: http://www.linkdiagnosis.com/
Den nemme måde at finde gode links på er ved at indtaste URL'en på et af de sidste der placerer sig bedre i søgemaskinerne for netop dine søgeord og så se hvem der linker til dem. Det kræver naturligvis lidt fodarbejde, men det vil oftest været givet rigtig godt ud.
Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum
Der er generelt alt for meget fokus på smarte seo-tricks. Det er langt bedre at lave godt indhold og design, som giver brugerne en positiv oplevelse. På denne måde vil man på lang sigt opleve, at nogle brugere rent faktisk vælger at linke til én, fordi de kan lide siden, ligesom de selvfølgelig får større tendens til at vende tilbage.
Jeg glemmer aldrig de første par gange, jeg så indgående links til min side, som jeg intet havde at gøre med selv. Brugere nævner somme tider en side på en blog, fordi den er relevant i en bestemt sammenhæng. På lang sigt er der heller ikke nogen tvivl om, at sider vil blive vurderet ud fra helt andre kriterier end de simple seo-tricks. Kriterier, der handler om målinger af brugt tid og meget andet. Selvfølgelig har seo'erne ret i, at links er vigtige. Men alt for mange bruger alt for lang tid på at skaffe få, dårlige links, som ikke hjælper noget - når de kunne bruge tiden på at skrive interessant stof.
På lang sigt er der heller ikke nogen tvivl om, at sider vil blive vurderet ud fra helt andre kriterier end de simple seo-tricks. Kriterier, der handler om målinger af brugt tid og meget andet.
Nu ved jeg ikke helt hvad du lægger i ordet "simpelt SEO trick", men du kan være forvisset om at hvis Google opdager et simpelt SEO trick, så er det ihvertfald ikke noget der får positiv indflydelse på sitets ranking. Men naturligt udseende indgående links er i dag nogle af de over 200 parametre en webside vurderes på, og vil med sikkerhed også være det i lige så lang tid som tekst-links eksisterer.
At tildele positioner i SERPs ud fra fx. brugt tid på sitet vil give lige så anvedelige søgeresultater som at tildele dem efter pagerank. Om folk i snit bruger 30 minutter på et site siger intet om hvor relevant en konkret side er for en søgning på fx termen "miserable failure".
Tekstforfatning af interessante tekster er blot et af mange "simple SEO tricks", men på konkurrenceprægede søgetermer kan man skrive herfra og til helvede uden at opnå de positioner man er ude efter.