Hej Jeg har sammen med min kone et I/S - nu ønsker min kone imidlertid at træde ud af I/S, så det "går" over til at være et enkeltmandsfirma. Nogen der ved hvilke blanketter der skal udfyldes og evt. hvilke ting der skal laves før dette kan lade sig gøre. Da vi er en IT service virksomhed, har vi intet lager. På forhånd mange tak Johnny |
Utrædelse af I/S
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
|
Nyt projekt: polterabend . Eller prøv teambuilding.dk
Ja, for de forpligtelser, som I/S''et pådragede sig, mens hun stadig var med, hæfter hun fortsat. |
Kære Tobias, Hvis din kone ikke længere skal hæfte for I/S''ets gæld - og det er vel meningen - skal hun/I give samarbejdspartnere, kunder og især kreditorer besked om, at hun pr. en-bestemt-dato ikke længere er interessent i I/S''et og dermed ikke hæfter for NY gæld. Dette er ganske normalt. Hvis hun ønsker at komme ud af GAMMEL gæld fra I/S''ets tid, må I også kontakte samarbejdspartnere, kunder og især kreditorer og høre om de vil lade hende slippe for at hæfte for gammel gæld. Dette er ikke så normalt, men da ganske rart for hende - og bestemt et forsøg værd. Det kan jo være at det lykkes. Mvh - og god vind Karsten |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)