Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utrædelse af I/S

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har sammen med min kone et I/S - nu ønsker min kone imidlertid at træde ud af I/S, så det "går" over til at være et enkeltmandsfirma.

Nogen der ved hvilke blanketter der skal udfyldes og evt. hvilke ting der skal laves før dette kan lade sig gøre.

Da vi er en IT service virksomhed, har vi intet lager.

På forhånd mange tak

Johnny

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:20
Normalt koster det noget skat at opløse et I/S, da der sker et salg af idelle andele, men I er ægtefæller og overdragelser mellem ægtefæller er ikke skattepligtige. Det eneste jeg kan komme i tanke om der skal registreres er i relation til moms, hvor I blot skal fjerne I/S betegnelsen og din kones navn. I realiteten har det intet at sige om I kører firmaet som I/S eller som enkeltmandsfirma, fordi I er ægtefæller. i 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 10:43
Som Bent oplyser det, gør det ikke den store forskel om I fortsætter som I/S eller skifter over til et personligt ejet selskab - Men hvis du nu absolut vil skifte status, skal virksomheden omregistreres hos Erhvervs- og Skattestyrelsen. Du kan finde omregistreringsblanketter på http://www.webreg-portal.dk/home.asp?ContentID=108. Vær dog opmærksom på, at det medfører at du skifter SE-nummer og andre virksomhedskendetegn - måske skal du så også ændre brevpapir, visitkort mv. som en konsekvens...
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 17:21
Jeg har lige et spørgsmål i den sammenhæng. Vil konen ikke stadig være med til at hæfte for I/S''et?

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:43
Dato: 5/19/2006 5:21:05 PM Forfatter: Tobias Jeg har lige et spørgsmål i den sammenhæng. Vil konen ikke stadig være med til at hæfte for I/S''et?

Ja, for de forpligtelser, som I/S''et pådragede sig, mens hun stadig var med, hæfter hun fortsat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51
Kære Tobias,

Hvis din kone ikke længere skal hæfte for I/S''ets gæld - og det er vel meningen - skal hun/I give samarbejdspartnere, kunder og især kreditorer besked om, at hun pr. en-bestemt-dato ikke længere er interessent i I/S''et og dermed ikke hæfter for NY gæld. Dette er ganske normalt.

Hvis hun ønsker at komme ud af GAMMEL gæld fra I/S''ets tid, må I også kontakte samarbejdspartnere, kunder og især kreditorer og høre om de vil lade hende slippe for at hæfte for gammel gæld. Dette er ikke så normalt, men da ganske rart for hende - og bestemt et forsøg værd. Det kan jo være at det lykkes.

Mvh - og god vind

Karsten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)