Hej folkens. Jeg er nystartet, og har her til aften forsøgt at lave min første kassekladde i SummaSummarum. For en sikkerhedsskyld, ville jeg gerne hvis jeg kunne få jer til at dobbelt checke den, om det ikker er bogført rigtigt? I får den her i CSV format, som I med fordel kan sætte ind i Excel: 14-06-2008,1,"Bog: Skatten/Erhverv2008. Betalt privat.",Bank,"-95,00",6150,K25,,1, Der er bogført fire varer som jeg har købt i forbindelse med opstart af virksomheden. De er alle betalt privat, hvilket også fremgår af kassekladden. Ser kassekladden rigtig ud? Nu skulle firmaet gerne have en lille gæld til mig privat, altså egenkapitalen. Hvor ser jeg denne? På forhånd tak. |
Nej. Det ser ikke rigtigt ud. Du skal slette hveranden linje (altså linje 2, 4, 6 osv.) og erstatte "Bank" med "Indskudt kontant i virksomheden" i afstemningskontoen i de linjer, som nu er linje 1, 3 osv. "Indskudt kontant" er der ikke som standard men du kan sætte den ind her: Filer -> Egenskaber for regnskab -> Faste konti.