Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke Sprog skal jeg kunne (html)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer                              

1

Det jeg vil vide er Hvilke sprog jeg skal kunne Altså som fx php html og flere, men hvilke skal jeg kunne for at lave en side kun med chat altså lige som arto og dating.dk og Flere?? 

2

Det jeg vil vide er Hvilke sprog jeg skal kunne for at kunne lave et online managerspil ???

Det var det håber i kan hjælpe mig

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:57

Umiddelbart enten PHP eller .NET
Dertil lidt Javascript og AJAX samt lidt kendskab til databaser.

Du vil nok også få brug for at vide lidt om OOP, sikkerhed, projektledelse, markedsføring, usability, usertesting, SEO og... tja et par andre ting.

Med andre ord, der skal en del mere til for sådanne komplekse sider, end blot kendskab til programmering. Dertil skal du være opmærksom på, at sider som arto og dating.dk ikke bare er en engangsprogrammering. De har programmørere og udviklere (i flertal) ansat som konstant forbedre og bearbejder systemerne.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:09

For ikke at tale om hosting, Apahce og MySQL cluster på Unix/linux platforme - og så skal du naturligvis have personale til på sigt at kommunikere mod brugerene af disse sider, men rent teknisk er jeg helt enig i Nicolais indlæg :-)

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 10:09

syntes i tager modet lidt fra manden :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 10:13

Hej efb-freak. Start i det små med HTML, så er det meget forskelligt hvad man foretrækker. Java er glimrende til at lave en chat med, men også ret tungt at komme igang med.

Som Lønne siger er PHP nok det mest håndgribelige. Ellers kan jeg anbefale Frameworks feks: Django / Ruby on Rails mm.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 10:15

KomsiKomsa.dk:

Nej bestemt, ikke men han skal jo ikke kaste sig hovedkuls ud i noget emd den tro at "det gør man da bare lige" Så hellere hjælpe ham ind på den rigtige sti istedet for at sætte ham på motorvejen i en ellert

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 10:40

KomsiKomsa.dk:

Efter Jannik havde skrevet igår, var jeg faktisk i gang med et "det er ikke for at tage modet fra dig, men..." indlæg. Ved ikke lige hvad der skete med det :-)

Men sagen er, at han pitcher nogle ret store ideer og, tolket ud fra spørgsmålet, tror det kun kræver lidt HTML og PHP viden. Hvis vi bare sagde "Ja, en kopi af arto/dating.dk kan laves med PHP og HTML" så ville vi jo underdrive stærkt og gøre ham en bjørnetjeneste.
Selvfølgelig kan PHP bruges til at lavet noget lignende de sider, og skal man bare have sig et lille website, er PHP alt rigeligt. Store websites kommer dog unægteligt til at kræve meget mere en programmering og det ville være forkert af os ikke at sige det direkte, når han spørger som han gør.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 11:27

ja det kan jeg godt se, men tror det havde været godt at forklare lidt om at du skal starte i det små med en mindre side, og så kan du måske en dag få det bygget op.... :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34

Ja, vores formuleringer er ganske rigtigt hårde. Men er du gal det er et stort projekt hvis det kun skal køre på hobby basis. Selvom en mand dedikere alt sin tid, vil det stadig tage mange måneder for en erfaren programmør at udvikle noget der ligner, alene grundet den enorm avanceret navigationsteknik og testning af hvordan folk opfatter elementer, og nemmest kan finde rundt... Det tager tid. Men alle er velkomne, jeg hoster bla verdens bedste side til at lære alt om php nemlig http://dk2.php.net

Du kunne måske starte med noget færdigt og udbygge, altså noget php-fusion/mambo/joomla agtigt hvor du udbygger en masse funktionalitet. Det er nok den nemmeste måde, hvis du kan overskue deres kodestruktere :P

Men god fornøjelse, og sig til hvis vi kan hjælpe dig lidt på vej

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)