Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Factoring - praktiske erfaringer efterlyses!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte vist at svare på dit spørgsmål vedr. kredittid. Jeg giver normalt 8 eller 14 dages kredit. Kun hos kunder der har særlige ønsker om længere kredittid kommer dette på tale.

Simon
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:14
For 10 år siden da vi havde cybernet.dk, overlevede vi kun fordi vi brugte factoring. Det er en dyr løsning som sender nogle forkerte signaler til markedet, men damn, det er sgu bedre at overleve end at sende god signaler ud

Dbh Martin
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 15:17

Jeg er godt med på at du ikke får penge for fakturaen før varen er leveret,

der hvor jeg ser en fordel, er at man i princippet kan forhåndsgodkende kunden

selvfølgelig med respekt af de 8 dage, og hermed elimenere risikoen.

Tilmeldt 6. Jul 05
Skrevet kl. 15:20

Præcis. Og det er dette der gør det ekstra interssant i mine øjne.

Simon

Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 23:33
Nu ved jeg ikke om Amjad tabte tråden, men blev pludselig tavs.

Det er rigtig hvad Martin skriver at Factoring var en vigtig del i at financiere vores drift dengang, men factoring services tager ikke hvilket som helst slags varer.
De er f.eks meget påpasselige mht, "Abonnement" services.

Der er dog et aspekt man ikke skal se bort fra hvis man vælger at kun tage "enkelte" fakturaer ud til factoring og det er det "Dobbeltbogolderi" man nemt kan ende ud i.
Min råd er "generelt" ... da det selvfølgelig kan variere fra virksomhed til varer, så enten hopper man på factoring vognen en gang for alle med hele dynen, eller også lader man være.
Hvis ens "overlevelse" kun afhænger af de 3-5% det koster i factoring, så er man ude i tynd tråd alligevel.

At bruge factoring på alt i en periode sparer også en for en del bogholderi og det er ofte der små virksomheder "knækker" nakken.

Som Martin skrev, så er factoring selskaber gode .... ja, rigtig gode til at kradse pengene ind ... med mindre man har lavet noget galt i levering ... så koster det også den anden vej

Gamle
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:04
Dato: 8/10/2005 11:32:41 PM
Forfatter: Gamle
Nu ved jeg ikke om Amjad tabte tråden, men blev pludselig tavs.
Gamle

Nej tråden er ikke tabt. Jeg følger blot debatten i tavs andægtighed, og respekt for erfaringen.

Jeg synes i øvrigt at det er nogle interessante overvejelser der ligger bag Factoring: sikre eller usikre kontanter. Glade, eller sure kunder. Du er tilsyneladende nødt til at vælge et af onderne.

Tilmeldt 6. Jul 05
Skrevet kl. 16:11

Jeg kom forresten lige i tanke om, at der er en artikel i nyeste nummer (juni nummeret) af "Iværksætteren" med overskriften "Tør du bruge factoring?". Det var faktisk den artikel der fik mig til at se nærmere på mulighederne på markedet.

Artiklen tager hverken standpunkt for eller imod factoring, men belyser blot emnet fra de forskellige vinkler der er. Fra "din" vinkel og fra kundens vinkel. Dog var artiklen tilpas nuanceret, til at jeg da blev interesseret i emnet, og havde fået en væsentlig mere positiv indstilling til det.
Simon
Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:21

Factoring er ikke længere hvad det har været - der er sket meget på den teknologiske front og ligeledes med fleksibiliteten mod kunderne og erhvervsmarkedet.

Der har været mange fordomme mod factoring - men meget beror på uvidenhed. Det er indiskutabelt, at en moderne factoringløsning idag er "virksomhedens mulighed for at tjene endnu flere penge."

Afkøb kontra belåning. Driver man en stabil og going business, så er afkøb altid væsentlig dyrere end factoring herom ingen diskussion. Der er dog forskel i ydelsen/serviceomfanget i samarbejdet.

Iværksætteren linker bl.a. til www.factoring.dk som har et koncept mod mindre virksomheder og som oven i købet giver nogle værktøjer som skal skabe gennemsigtighed, hvad koster og hvordan reeinvesterer jeg min merlikviditet så jeg kan reducere min omkostninger og tjene endnu flere penge.

Og ja, jeg har arbejdet med factoring i mange år og også selv i tidernes morgen været med til at tage medicinen, og ja jeg ville gøre det igen, anytime.

God dag til alle.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:25

Hej

Med hensyn til factoring og fakturasalg med tilhørende debitoradministration, kan jeg selvfølgelig på det varmeste anbefale Aktiv Kapital A/S.

Interesserede kan hente information på www.aktivkapital.dk

Eller selvfølgelig ved at sende mig en besked her.

Med venlig hilsen

Jens Lund
Aktiv Kapital A/S

Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:53

Som Thorborg rigtigt skriver, "factoring er den sidste dør du skal vælge" Det er svært at sige ret meget positivt om den løsning, bortset fra at den holder dig i live. Det er sidste skridt bankerne vælger før de lukker for kreditten!

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)