Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gigahost har været så venlige at slette filer igen (igen, igen)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er den gal med Gigahost igen. Jeg er desværre ramt igen, igen, igen da jeg har flere kunder på Gigahost webhotel

Sidste gang var filerne slettet og vi kunne selv genoprette ved at uploade en backup. Denne gang mangler både www/ og de enkelte domæner når jeg går på via ftp.

Belært af svartiden fra Gigahost sidste gang der var problemer ønsker jeg selv at genoprette, men kan jeg overhovedet gøre det i den tilstand jeg er i?

Jeg har ikke brug for at få at vide at 20 kr er for billigt for et webhotel - lige nu skal vi bare have hjemmesiderne op at køre igen.

Hvem ved hvad jeg kan gøre?

 Hilsen Louise E

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak - det viste jeg måske godt. Men jeg håbede på en mirakelkur.

Så går jeg bare i seng!

Hilsen Louise E

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan huske den præcise struktur gigahost kører med, så kan du begynde at genopbygge den og derefter uploade filerne igen.

 

 

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige, at de ikke opretter filerne igen automatisk?!
 
Oh god.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

frespa:

Vil det sige, at de ikke opretter filerne igen automatisk?!
 
Oh god.

Hvad forventer du af en snoldet 20'er? Backup, automatisk restore og døgnovervågning? Det er svært at sige hvad det er som sletter filerne, det kan være andre brugere fordi sikkerheden ikke er i top, eller det kan være en række ustabile systemer.

Jeg har haft daglig gang et sted for en forening, hvor det cirka var 3 gange så dyrt som gigahost. Der fandt jeg ud af at jeg havde mulighed for at tilgå andre kunders filer, både skrive og slette. Jeg havde også muligheder for at køre kommandoer på deres linux server, hvilket gjorde det muligt for mig at installere programmer, og kompilere programmer jeg selv har skrevet.

Hverken servicen eller sikkerheden er høj når man ikke betaler for den. Og er man hostet et sted er man selv forpligtet til at gøre backup, ellers ender man med ørene i maskinen. Heldigvis for opretteren af dette indlæg ser det ud som om hun har backup, men blot ikke kender mappestrukturen på serveren.

 

Hilsen Kasper :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

En standart mappestruktur på GigaHost FTP Servere er således.

www -> Her vil du kunne se en oversigt over alle dine domæner hvis de er på det samme webhotel
    |
    |_ -> ditdomæne.dk
    |
    |_ -> minmorsdomæne.dk
    |
    |_ -> blabladinmorersej.dk

Så skal dine index filer bare ind i de rette domæners mapper også bør den være der.

Hvis ikke mapperne er der og du ved de har været der skal du ind i dit Kontrolpanel og tilføje dine domæner igen, der går ca. 1 sek efter du har tilføjet så er du kørende. (Mapperne er oprettede og du kan indsætte din backup)

Du kan ikke selv oprette mapperne på FTP som vist foroven, skal gøres via. KontrolPanel -> Dem der har med domæne at gøre.

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Grubbe:

 

Hvad forventer du af en snoldet 20'er? Backup, automatisk restore og døgnovervågning? Det er svært at sige hvad det er som sletter filerne, det kan være andre brugere fordi sikkerheden ikke er i top, eller det kan være en række ustabile systemer.

Sidste gang det skete, var jeg omfattet. Det var ikke noget af speciel betydning, men jeg havde selv backup af alt. Det blev dog ikke et problem, eftersom at de selv gendannede alle filer indenfor 24 timer... det blev jeg positiv overrasket over!

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Skal vi lige kikke på det her lidt nærmere: 

Lad os sige at en medarbejder hos Gigahost får kr 35.000 per måned, hertil diverse social omkostninger, ferie penge m.v. og så er vi på ca. KR 45.000 for en arbejdsplads. (ferie tid, sygefravær, kontor plads og det løse, og det er meget konservativt)

Lad os videre sige at en medarbejder i snit arbejder 170 timer per måned, så ser regnestykket således ud:

45.000/170 = 264.71 KR per time

264.71/60 = 4.42 KR per min

Kr 20 per måned / 4.42 KR per min = 4.5 minutter 

Altså Gigahost kan kun bruge 4.5 minutter på dig per site før de taber penge....og så har jeg ikke medregnet at serveren koster penge, den skal have strøm for at køre, den skal holdes ved lige osv.

Hvis Gigahost laver en fejl bør man vel ikke bebrejde dem i et offentlig forum, de giver det jo næsten gratis væk. Videre jeg forstår at det er sket før, så du bude vel havde lært af det første gang det skete og flyttet til en anden host?

Du valgte at blive for det var jo åååå så billigt...og det går jo nok. (ser lige på deres professionelle hjemmeside at man får: fri trafik, unlimited email konti, unlimited MYSQL databases og en masse andre ting)

Grunden til jeg svare som jeg gør er at jeg syntes ikke din overskrift er fair og jeg syntes ikke at man kan bebrejde Gigahost på den måde som du gør i et offentligt forum. Skriv eller ring til dem, deres telefon nummer stå sammen med adressen på deres hjemmeside.

Du får det næsten gratis og du var advaret først gang det skete men du valgte at blive.

p.s. jeg har intet med Gigahost og gøre og de er ikke kunder i min virksomhed

 

Fra 9500 Hobro
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

aarrhhh - det er jeg ikke enig i.

Selv hvis jeg købte et svine-billigt webhotel hvori der var inkluderet backup eller en anden service som kan forventes så vil jeg også brokke mig (måske ikke lige i et åbent forum) hvis leverandøren ikke opfyldte de lovede betingelser. Jeg er ligeglad med om det er en service der koster 20 eller 2000 dkr om måneden - hvis det var inkluderet, så skal leverandøren opfylde.

Men i den omtalte sag her, så har jeg rent faktisk læst Gigahosts' salgs- og leveringsbetingelser og der står:

<quote>

Backup

Gigahost foretager under normale forhold løbende backup af alt materiale der ligger på Gigahosts servere for at minimere skaderne i tilfælde af et mekanisk nedbrud. Dog er Gigahost er ikke forpligtet til at foretage denne backup af det materiale (og software) der ligger på Gigahosts servere (inkl. e-mails) og opfordrer kunden til også selv at sikre en backup af sine data.

</quote>

Så man kan sige at det er prisen ligegyldigt - du har valgt at sige ja til disse betingelser og der er backup ikke inkluderet.

it-arbejde.dk - specialister i middleware og server-side softwareudvikling, J2EE konsulent og Django.

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)