Jeg skal bruge lidt hjælp. Jeg overvejer at købe økonomisystemet Summa Summarum, men jeg er i tvivl om hvilken udgave jeg skal vælge?
Programmet/Systemet skal bruges i en mindre virksomhed med 2 ansatte.
Jeg er også i tvivl om hvor svært det er at komme i gang med Summa Summarum. Min regnskabsviden er på HH Niveau, men har aldrig benyttet det i praksis før. Får jeg brug for hjælp for at komme igang med bogføringen?
Summasummarums dokumentation fortæller lidt om grundlæggende bogføring og hvordan det finder sted i summa - det burde være tilstrækkeligt til at komme i gang - så kan du supplere med at stille spørgsmål herinde på amino f.eks.
Har du selv rigeligt at lave og er din timepris også fornuftig kan du drage nytte af en erfaren bogholders ekspertise og dermed spare penge.
En erfaren bogholder vil som regel kunne lave det hele på den halve tid - så hvis bogholderen tager under det dobbelte af din timeløn for det og du ikke har nogle døde perioder hvor din tid er værdiløs - så er det en god forretning for dig. Lyder det interessant skal du være velkommen til at kontakte mig.
Du skal overveje hvilke moduler du har brug for - versionerne sammelignes i en let overskuelig tabel på summasummarums hjemmeside.
Hvis du fortæller lidt mere om din virksomhed end medarbejderantallet vil jeg gerne hjælpe dig med at finde den rigtige version.
I Standard versionen er det ren finans, ingen faktura, intet kartotek.
Har du brug for at kunne udskrive fakturaer skal du bruge professionel, hvis ikke du skal bruge valuta, lagerstyring, og andre avancerede funktioner har du ikke brug for Enterprise.
Der findes forhandlere over hele landet der kan hjælpe med undervisning.
Med programmet følger en manual, som samtidig giver svar på de mest basale bogføringsspørgsmål.
Håber svaret hjælper dig, og husk at downloade en gratis version inden du beslutter dig.
Først skal du tage stilling til, om du skal bruge programmet til at fakturere i. For skal du det, er Summa-Standard ikke aktuel. Og det vil jo nok være en god idé at fakturere i regnskabsprogrammet for at undgå dobbelt arbejde. Hvis hvis du har brug for at kunne lave lagerstyring eller fakturere på udenlandsk, er det Entreprise-modellen, du skal gå efter. Ellers er Summa-Professionel tilstrækkeligt. Læs om udgaverne her.
Hvis du køber en for lille version, kan du altid opgradere. Det koster forskellen i prisen og et mindre opgraderingsgebyr.
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan klare det selv eller have lidt opstartshjælp, er du velkommen på et info-møde. Men ellers: Prøv at downloade programmet og afprøv, hvordan det virker, inden du beslutter dig.