Hej alle andre nystartere
Hvis man er en nystartet virksomhed, er bogføring for de fleste en nødvendighed, man ikke kan komme uden om. Første valg er så, skal man vælge en ekstern bogholder eller revisor eller skal man selv bogføre???? En løsning kunne være at man vælger at bogføre selv, men har en ekstern bogholder/revisor til at kigge sig over skulderen. Dette kan gøres ved at vælge et netbaseret system. Man bogfører så selv, men det er nemt for en ekstern hjælp, at kontrollere om det man bogfører er korrekt konteret. Hvis man vælger en ekstern hjælp til at bogføre, er fordelen så, at man selv kan følge med, men arbejdet bliver korrekt udført, og du skal ikke bruge dine aftener på bogføring, men kan anvende tiden til det du er bedst til.
Som en opstart kan vi anbefale det netbaserede program Saldi fra DANOSOFT, der giver dig en mulighed for at starte op i et gratis program, hvor du eventuelt først kan øve dig i at bogføre uden at det koster dig noget, og eventuelle fejl er til at overse. Når bilagsmængden så stiger, er prisen så skruet sådan sammen, at medens indtægterne er små, er udgiften så tilsvarende lav, og programmet er incl. hotline og automatisk backup. Hvis man allerede fra start ved, at bogføring bliver tidskrævende er prisen stadigvæk særdeles konkurrencedygtig, og med de faciliteter der kræves af et proffessionelt program.
|