Nu har jeg siddet og læst på forbrug.dk og jeg er stadig ikke kommet nærmere et svar på mit spørgsmål som er : Hvis en kunde køber en digital ydelse (1 md. medlemskab på en datingportal f.eks.) så kan jeg som virksomhed bede ham om at fraskrive sig sin fortrydelsesret i samme øjeblik han går igang med at benytte den digitale ydelse, korrekt ?
Jeg har ledt på forbrug.dk, men der står mere om tele-abonnementer og bogklubber og ikke noget om en ren digital ydelse. Og hvis der alligevel gør, fordi jeg har overset det, så ville jeg være lykkelig for et link ;-) Håber, som altid, på jeres kompetente hjælp.
|
Har du læst her
eller
Man skelner mellem salg på nettet af en fysisk vare og serviceydelser. Fysiske varer har normalt 14 dages fortrydelsesret, imens visse fysiske vare kan plomberes og fortrydelsesretten er brudt ideet plombering fjernes. Seviceydelser er lidt mere kringlet, afhængig af, hvad den opfatter. Prøv at kigge på de to links, måske du kan blive lidt kloger der.