Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret på digitale ydelser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg siddet og læst på forbrug.dk og jeg er stadig ikke kommet nærmere et svar på mit spørgsmål som er :

Hvis en kunde køber en digital ydelse (1 md. medlemskab på en datingportal f.eks.) så kan jeg som virksomhed bede ham om at fraskrive sig sin fortrydelsesret i samme øjeblik han går igang med at benytte den digitale ydelse, korrekt ?

1. Hvilke regler er der for opsigelsesvarsel
  2. Skal kunden have det resterende beløb retur (hvis han har givet 100,- for 1 md, skal han så have 50,- retur hvis han opsiger det midt i perioden eller har han slet ikke ret til at få noget retur ?)

Jeg har ledt på forbrug.dk, men der står mere om tele-abonnementer og bogklubber og ikke noget om en ren digital ydelse.

Og hvis der alligevel gør, fordi jeg har overset det, så ville jeg være lykkelig for et link ;-)

Håber, som altid, på jeres kompetente hjælp.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 14:01

Har du læst her

eller

her

Man skelner mellem salgnettet af en fysisk vare og serviceydelser. Fysiske varer har normalt 14 dages fortrydelsesret, imens visse fysiske vare kan plomberes og fortrydelsesretten er brudt ideet plombering fjernes. Seviceydelser er lidt mere kringlet, afhængig af, hvad den opfatter. Prøv at kigge på de to links, måske du kan blive lidt kloger der.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:23

Det kan godt være at jeg husker forkert, men jeg mener at det er muligt at "binde" en kunde på en uopsigelig abonnementaftale i op til 6 måneder.

Om ikke andet så vil jeg blive meget overrasket hvis det skulle være muligt at opsige en forudbetalt abonnementaftale i en periode og så kunne forvente at få en del af pengene retur.

Mvh Peder Steen Jensen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)