Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem vil være med?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 64
Fra  WEXO Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har overvejet en ny ide, som jeg evt. søger interesserede til at deltage i udviklingen af.

 myCompany [arbejdstitel]
 
Med inspiration i konceptet http://myfootballclub.co.uk/ mener jeg at det kunne være interessant at opbygge en virksomhed, hvor tusindvis af online brugere er med at træffe alle vigtige beslutninger omkring produkt, markedsføring, salg etc.
 
for 500 kr indskud, ejer man en del af en virksomhed der opstartes. Alle er med til at bidrage med kompetence, ideer etc. Man indtaster sit CV og ansættes som freelance i virksomheden... Som udgangspunkt kunne man dele virksomheden op i max 10.000 aktier (antal stemmer)
 
1) få 1000 deltagere (salg af 1000 andele) til at tilmelde sig i første omgang, så der er en egenkapital på mindst ½ mio. Økonomien i virksomheden vil hele tiden være synlig for investorerne.
 
2) Det lægges ud til brugerne at beslutte sig for hvad virksomheden skal producere, levere af services etc.
 
3) Alle brugere skal indmelde sine kompetencer på CV form, så der er en pulje af kompetencer til at løse alle de forskelligartede opgaver i virksomheden, fremtil at der bliver fuldtidsansatte i virksomheden. Opgaver lægges ud i en pulje som "ejerne" kan byde ind på at løse. De aflønnes på timebasis på baggrund af den udførte opgave.
 
4) der stemmes om alle vigtige beslutninger omkring virksomhedsdriften.

Hvad synes I om ideen - hvor mange kunne tænke sig at investere fx. 500 kr hvis en sådan ide blev realiseret?

www.wexo.dk - Vi vil være Danmarks bedste til Magento - har du en udfordring til os?

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Min umiddelbare tanke er: "Det er da en meget sjov ide".

Jeg tror det kræver lidt forarbejde (og dermed økonomi) allerede inden start. Jeg tror de færreste vil lægge nogen penge, uden en eller anden ide om hvad der kommer til at foregå. Dvs. der i praksis er nødt til at være en eller anden kapital for at løbe det igang. På samme måde som når man sælger aktier i en virksomhed, er der jo på forhånd lavet emissions-prospekt (eller hvad det nu hedder) osv. Der skal også være en eller anden form for administration til at vare tage indbetalinger osv. Men der skal selvfølgelig ikke mere end nogle stykker til at lægge 500 kr før der er lidt at gøre godt med.

/martin

Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en meget spændende ide, men tror du vil få svært ved at udføre projektet.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tanken er fin, men i praksis vil jeg forvente det umuligt at få f.eks. 1000 medlemmer til at være enige om at "virksomhedsforeningen" skal arbejde i en bestemt retning.

Alene udgifter til at mødes til generalforsamling vil koste en større formue i lokaleleje.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal da have online generalforsamling!Smile

Henrik

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"For mange kokke, fordærver maden" Smile

Mvh. Rune.

Tilføj mig på Twitter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Jeg tror at du med en ide i baglommen, et regelsæt, en plan, et mål og et kørende web site til jeres "samlested" vil have en stor chance for at blive rigtig BIG.

Forestil dig "Join us in creating the biggest online community. Bigger than Facebook" og så med en klar ide. Så vil det sku være nemt at få folk med på vognen, og at få dem til at smide 100 $.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey!

Kan egentlig kun sige; Hvorfor fa'n er der ikke nogen der ikke har fået den idé før???

 

Altså det er jo genialt. Især for folk som ikke lige har den store økonomi til at starte sit eget, derved for man også lidt indsigt i at være med til at drive noget. Og så får man jo et fællesskab, samarbejde mm.

 

Men det at man skal samle penge og medl. ind først og derefter finde ud af hvad man skal lave synes jeg at man skal lave om, for så kan det jo være at nogle direkte melder sig ud af det pga at det ikke var det de forventede.

 

Men jo vil helt klart selv gerne være med hvis det er.

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min umiddelbare tanke er desværre, at det ikke kan lade sig gøre. Du skal være mere end usandsynlig heldig, hvis du kan få sammensat et hold (af så mange individualister), som skal kunne blive enige.

Du har ikke engang tænkt dig at styre det mindste, men har (som jeg læser det) tænkt dig at lade det være op til 1.000 mennesker at skulle blive enige… Held og lykke, siger jeg bare!

Jeg har selv arbejdet meget i frivillige organisationer gennem tiden, og der har folk ikke engang penge med i det. Men hold fast, hvor kan de komme op og skændes, når de ikke kan blive enige om hverken mål eller midler, der skal til for at nå det! Der kan opstå nag, som aldrig forsvinder igen.

Så nej, jeg tror ikke på sådan en idé. Vi er og bliver individualister, og hvis en virksomhed skal lykkes, kan det ikke lade sig gøre på ren demokratisk vis. Der skal noget topstyring til på et eller andet plan – en, der tager de store beslutninger og står med ansvaret i sidste ende.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)