Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

personligt ejer firma endnu engang et spørgsmål omkring konto og fordele/ulemper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det har været oppe før, men har lige et par spørgsmål.

Hvad er ideen ved at lave et aps frem for et personlig ejer firma. Jeg ved godt man ikke mister hus og hjem hvis firmaet går ned. Men omvendt er man vel dækket godt ind med sin erhvervs og produkt forsikring?

Og når man udfører et håndværk som mit erhverv er, levere man jo en kvalitet til kunden, så man også kan se dem i øjnene, hvis der evt. skulle opstå problemer. Og kan derfor ikke se forudsete ting som kan ramme en, ud over en kunde som ikke betaler?

Hvordan når man har et personlig ejet firma er det tilladt bare at flytte rundt på de beløb der står på kontoerne, eller skal man holde firmakontoen 100% adskilt fra privat kontoen?Det jeg mener er at jeg får jo mere ud af at forrente mine penge ved at flytte dem til min privat konto, når der er overskud på firma kontoen.

B.

Shape the future, or die trying 8-)

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 08:52

Hej Benjamin.

Benjamin4295:
Jeg ved godt man ikke mister hus og hjem hvis firmaet går ned. Men omvendt er man vel dækket godt ind med sin erhvervs og produkt forsikring?

Hvis du køber maskiner for flere 100-tusinde kroner, og i dén forbindelse gældsætter dig selv, og du samtidig begynder at miste alle dine kunder så du ikke tjener nok, har du et problem som din forsikring ikke dækker fuldt ud.

Benjamin4295:
Og kan derfor ikke se forudsete ting som kan ramme en, ud over en kunde som ikke betaler?

Der kunne jo ske noget som du ikke er herre over, f.eks. en leverandør som leverer et parti varer som der senere bliver problemer med.

Benjamin4295:
Det jeg mener er at jeg får jo mere ud af at forrente mine penge ved at flytte dem til min privat konto, når der er overskud på firma kontoen.

Det giver din revisor for meget arbejde, som du skal betale for. Få en bedre aftale med banken hvis det er muligt.

Håber du kan bruge disse input til noget :-)

Mvh.

ditbrugtmarked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Idet det er en enkeltmandsfirma...behøver du ikke have en firmakonto, så du kan faktisk

frit bruge din personlige konto.

I forbindelse med anvendelse af VSO bør privatøkonomi og firmaøkonomi dog være adskilt. 

Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 09:09

Nu jeg ikke helt ind i det der gangster sprog, hvad er VSO?

Big Smile B.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:12

Det er mafia-sprog*S*

Virksomhedsskatteordningen.

Tilmeldt 14. Feb 08
Skrevet kl. 09:50

Okay så er jeg med, hvordan gør man brug af VCO, der ser ud som om der er flere fordele i det for mig, frem for ikke at bruge den.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11

Hej igen!

Ja...hvis du har mulighed for opsparing i virksomheden, kan du forlods

slippe med 25% skat.

Men VSO er ret kompliceret, og du skal nok have en rådgiver med banen.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)