Jeg ved det har været oppe før, men har lige et par spørgsmål. Hvad er ideen ved at lave et aps frem for et personlig ejer firma. Jeg ved godt man ikke mister hus og hjem hvis firmaet går ned. Men omvendt er man vel dækket godt ind med sin erhvervs og produkt forsikring? Og når man udfører et håndværk som mit erhverv er, levere man jo en kvalitet til kunden, så man også kan se dem i øjnene, hvis der evt. skulle opstå problemer. Og kan derfor ikke se forudsete ting som kan ramme en, ud over en kunde som ikke betaler? Hvordan når man har et personlig ejet firma er det tilladt bare at flytte rundt på de beløb der står på kontoerne, eller skal man holde firmakontoen 100% adskilt fra privat kontoen?Det jeg mener er at jeg får jo mere ud af at forrente mine penge ved at flytte dem til min privat konto, når der er overskud på firma kontoen. B.
|
Hej Benjamin.
Benjamin4295:Jeg ved godt man ikke mister hus og hjem hvis firmaet går ned. Men omvendt er man vel dækket godt ind med sin erhvervs og produkt forsikring?
Hvis du køber maskiner for flere 100-tusinde kroner, og i dén forbindelse gældsætter dig selv, og du samtidig begynder at miste alle dine kunder så du ikke tjener nok, har du et problem som din forsikring ikke dækker fuldt ud.
Benjamin4295:Og kan derfor ikke se forudsete ting som kan ramme en, ud over en kunde som ikke betaler?
Der kunne jo ske noget som du ikke er herre over, f.eks. en leverandør som leverer et parti varer som der senere bliver problemer med.
Benjamin4295:Det jeg mener er at jeg får jo mere ud af at forrente mine penge ved at flytte dem til min privat konto, når der er overskud på firma kontoen.
Det giver din revisor for meget arbejde, som du skal betale for. Få en bedre aftale med banken hvis det er muligt.
Håber du kan bruge disse input til noget :-)
Mvh.
ditbrugtmarked