Hej Aminoer, Så her jeg fået lavet lidt: www.itpriser.dk Kan det lade sig gøre at få lidt kritik af design mv. Dem der ind i mellem bruger andre pris-sammenlignings sites må gerne kommentere på navigering mellem produktgrupper. Jeg har forsøgt at minimere antal sidevisninger ved hvert besøg, virker det?. Der er ingen data at kigge på, kun info og design.
Mvh Ken |
Først og fremmest. Lækkert design! Det er super nemt at kigge rundt i og navigere rundt.
Desværre avler denne simplicitet problemer. Det mest åbenlyse er en søgeboks. Gerne under kategorierne der er godt med plads. Og der er brug for en avanceret søgning på et sådan site for at jeg ville vælge at bruge det.
EDBPrisers søgefunktion er dum at arbejde med dette skyldes at forhandlerne bare kaster data ind. Til sidst ender du med keywords som er ens, men forskellige i din søgning. Kig fx. her: http://edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=16 og kig under lydudbredelse nogle bruger dB (Decibel) og andre bruger dBA.
Jeg kan ikke helt blive klog på hvad dBA konkret er, men wikipedia skriver noget om at det er larmen tilføjet et filter så det svarer til hvor højt et menneske hører det. Laver man en sådan søgemaskine skal man være konkret med søgemulighederne. Men de er blevet bedre til det, og dette var det eneste jeg lige fandt. Tydeligvis har de ryddet op siden jeg brugte det sidst.
Men det var et design du spurgte om, og jeg springer direkte til problemer med implementeringen for det må du undskylde :)
Tilbage til dit design, din nyhedsbrevstilmelding kræver man trykker på et link, jeg tror den ville virke bedre hvis du på en måde kunne få den inkorporeret i en menu, og så lade den kun spørge om email. Jeg tror du på den måde ville få flere adresser.
Dit layout er ret spændende, men jeg ville nu gerne se hvordan du har tænkt dig at liste de forskellige produkter i kategorierne, det er trods alt det der bare SKAL virke for brugeren :)
Men thumbs up med projektet, det bliver rart at se om man kan få væltet EDBPriser vi har manglet lidt ordentligt et stykke tid. Dog har EDBPriser oppet sig på det seneste.
Håber du kunne bruge lidt af min feedback :)