Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Host til Joomla site?

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel - Nu var det jo heller ikke den store rådgivning jeg var ude efter men blot at høre, hvilke hosts andre bruger. Og selvfølgelig vil I alle helst sælge jeres eget produkt (stort set samtlige der har svaret), men jeg var nu mere ude efter at høre hvad resten bruger (dem der ikke hoster sig selv eller andre).

Selvfølgelig kræver "rigtig" rådgivning en del mere info, men det bad jeg ikke om.

Og nej SÅ mange brugere og billeder skal jeg ikke have plads til, men det er da rart at vide, at jeg ikke rammer et loft men har god plads (som f.eks. de 4 GB Gigahost tilbyder).

For mig er det vigtigste at jeg selv har adgang til databasen og kan rette i de vigtige filer. Jeg er sådan set ligeglad med om serveren står i USA, med mindre det giver et langsommere site (som nogle siger her og som jeg også selv har kunne læse mig til på nettet).

Der er endnu ingen der har forklaret hvad præcis det er jeg får for de ekstra penge?

Birgitte

Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Skrevet kl. 21:54

Forresten synes jeg I er lige lovligt hurtige til at fortælle mig at jeg ikke er seriøs bare fordi jeg vil vide hvad jeg får for pengene og ikke unødvendigt vil betale for meget.

Jeg kan godt afse 600 kr om året til webhosting, det har jeg faktisk ikke et problem med, men jeg vil bare vide hvad jeg betaler for og om det virkelig er så nødvendigt!

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 21:54

Mikkel Mikjær Christensen:

husaren:

Eller et visitkort skrevet på bagsiden af noget skrald 

Det kunne faktisk være cool nok ... visitkort der er klippet ud af pizzapakke-pap og skrevet i hånden  ... det ville ihvertfald være anderledes :)   (nej du kan ikke drage en direkte parallel, og bruge et crappy webhotel fordi det er anderledes)

Hmm.. Er ikke sikker på en fedtet pizzaæske passer i mit rolodex...  :-)

Og hvorfor mener du ikke parallellen er gyldig ?

/Hus

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 21:59

FriskFoto:

Rune - Det var faktisk Gigahost jeg mente, bare mig der skrev forkert :P

Birgitte

Okay det er bare i orden, held og lykke med din side Yes

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:02

FriskFoto:

Og nej SÅ mange brugere og billeder skal jeg ikke have plads til, men det er da rart at vide, at jeg ikke rammer et loft men har god plads (som f.eks. de 4 GB Gigahost tilbyder).

Fint nok, så får du 5GB plads :)

Pointen er ... gigahost har 2000 kunder .... 2000 ENS kunder, du er altså 1 ud af 2000. Går du til en professionel er du 1 blandt 1, fordi den løsning du har er lavet unikt til dig.

FriskFoto:

Der er endnu ingen der har forklaret hvad præcis det er jeg får for de ekstra penge?

Det er fordi det er ret komplekst hvad du forskellen er og det nemt kan lyde som gamle æg i nye bakker. Men som udgangspunkt får du som jeg nævnte før, noget mere forhandlingskraft.

Men jeg har længe overvejet en artikel om emnet, netop fordi mange nystartetere ikke forstår forskellen ...

Forskellen er lidt som at køre med bus på arbejde i forhold til at have din eget bil:

Begge to får dig på arbejde, men du kan i bil vælge at køre en omvej fordi _DU_ har lyst, ligesom at det er dig helt frit for at male den pink med gule blomster.

Bilen koster 500.000kr (inkl. vægtafgift, benzin, forsikring, renter osv.) over cirka 8 år, med cirka 300 arbejdsdage svarer det til cirka 4800 ture med bussen, det er 104kr per tur.

En tur på bussen koster typisk en tyver, altså 5 gange så lidt. På bussen kan du være nødt til at stå op hvis der er mange folk med (resourcemangel), du kan ikke gøre andet end vente hvis der er problemer med bussen (driftssikkerhed) og hvis du får lyst til at høre opera musik på arbejdet er du nødt til at tilpasse DIG og ikke tilpasse OMGIVELSERNE og eksempelvis tage en Ipod med i modsætning til at sætte en CD på anlæget i bilen.

Du får hvad du betaler for.

Dermed ikke sagt at bussen ikke er den bedste løsning for nogen, mens den bestemt ikke er for andet :)

Tilmeldt 20. Sep 08
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 22:04

FriskFoto:

Mikkel - Nu var det jo heller ikke den store rådgivning jeg var ude efter men blot at høre, hvilke hosts andre bruger.

Jeg bruger selv powerhosting.dk

FriskFoto:
Og selvfølgelig vil I alle helst sælge jeres eget produkt (stort set samtlige der har svaret), men jeg var nu mere ude efter at høre hvad resten bruger (dem der ikke hoster sig selv eller andre).

Det var nu ikke for at sælge noget. Mit joomla hotel fulgte med i prisen på et andet produkt jeg købte hos dem. Det kører fint.

FriskFoto:
Selvfølgelig kræver "rigtig" rådgivning en del mere info, men det bad jeg ikke om.

Jeg mener jeg fik 20GB eller noget. ikke så væsentligt da jeg ikke har det vilde behov.

FriskFoto:
For mig er det vigtigste at jeg selv har adgang til databasen og kan rette i de vigtige filer. Jeg er sådan set ligeglad med om serveren står i USA, med mindre det giver et langsommere site (som nogle siger her og som jeg også selv har kunne læse mig til på nettet).

Til info kan jeg oplyse at jeg både fik adgang til databasen gennem phpmyadmin og ekstern adgang på port 3306. Siden ligger i DK. Glostrup var det vist. Tror næppe det har den store betydning.

FriskFoto:

Birgitte

IMHO får ud lov at blive taget seriøs af dine kunder.  Og så ikke mindst en smule bedre sikkerhed for dine date (Gigahost tager ikke backup)

/Hus

Fra Sjælland
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 1462
Skrevet kl. 22:06

Mikkel Mikjær Christensen:

F.eks. er der ingen der har snakket om trafik endnu, hvis du har så mange billeder/brugere at plads er et issue så garanterer jeg dig for at trafik også bliver det før eller siden.

Jeg har nu nævnt lidt om trafik, men jeg vil give dig ret i at trafik/bandwith kan ha´noget at sige.

Tilføj mig på Twitter

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:06

husaren:

Og hvorfor mener du ikke parallellen er gyldig ?

Fordi at hvis du står face to face med mig og stikker mig et stykke pap der er klippet ud i hånden med dine kontakt informationer på (som selvfølgelig skal være klippet sådan at det passer i dit rolerdex) så griner jeg lidt af dig og du fortæller historien om hvordan din datter hjalp dig med at klippe de 20 pizzaæsker i havde overtalt det lokale pizzaria til at give dig med gratis.

og så HUSKER jeg dig, når jeg 2 år senere ser pap-stykket i bunden af min skuffe.

Hvis din hjemmeside er langsom, eller ikke svarer syntes jeg bare du er en uprofessionel (whatever you do) og sikkert dårlig til dit job siden du ikke har råd til et ordentligt webhotel. Det vækker ikke opsigt at bruge et billigt webhotel, det betyder bare at din hjemmeside er træls/langsomt at glo på.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Skrevet kl. 22:12

Okay, så er det forklaret i biler og busser. Og i visitkort på papir eller skrald.

Hvad med en mere teknisk forklaring?

Hvad er det præcis jeg kan få? Jeg har ikke brug for en fuldstændig skræddersyet hosting, men blot rettighed til de rette ting og et ikke for langsomt site. Mht. hastighed er jeg godt tilfreds med DotHost (som bestemt er i den billige ende) så det er ikke dét der er problemet. Det er heller ikke supporten jeg har brug for er bedre, for den er faktisk ganske glimrende.

Så hvorfor skal jeg betale overpris?

Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Skrevet kl. 22:16

Husaren - Hvad mener du med at jeg får lov at blive taget seriøst af mine kunder? De ved jo ikke hvem der hoster mit site. De skal bare kunne se et site der virker.

Mht. backup har jeg altid selv taget ekstra backup, så det er ikke et problem.
Vil tjekke Powerhosting.dk ud.

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)