Mit første indtryk er, at siden ikke henvender sig til danske kunder. Det hele er på engelsk. Selv når man trykker på det danske flag er halvdelen på engelsk. Grundlæggende er problemet tillid. Det kræver tillid og troværdighed at handle på nettet. Her er et par af de ting du kan ændre for at gøre din butik mere troværdig og tillidsfuld.
- Danske kunder vil betale med Dankort. Punktum. Der er ikke så meget at gøre.
- Du er nødt til at have danske priser.
- Dine forretningsbetingelser er markant dårligere end dem danske netbutikker har. F.eks. er der her i Danmark 14 dages fuld returret på alle varer, og man får hele det betalte beløb tilbage (også forsendelsen). Nogle folk er i forvejen utrykke ved at handle på nettet. Det bliver ikke bedre af, at man handler med et foretagende i Indien. Undgå også vendinger som " Refundering af Deres betaling kan vedgives af management." For hvad betyder det helt præcist? Det lyser lidt af maskinoversættelse og maskinoversættelser er stort set altid ensbetydende med svindel. Giv dine kunder samme betingelser som de ville få i Danmark, mht. garanti og returret.
- Du oplyser ikke om der kommer told på varerne. Normalt kommer der told på varer købt uden for EU, så det gør der vel også her. Jeg kan love dig for, at hvis folk en gang har købt en vare hos dig og der så bliver pålagt told som de ikke havde regnet med, så ser du dem aldrig igen. Du skal derfor gøre det meget klart for folk, om der kommer told på eller ej og hvad den i givet fald er. Gerne med henvisninger til en oplysning hos SKAT. Igen handler det om troværdighed.
Ale disse ting tilsammen gør, at din butik simpelthen ikke henvender sig til danske kunder (og sikkert ikke så mange andre i øvrigt).
Reelt tror jeg din forretning vil gå bedre, hvis du fik en aftale med en forhandler i Danmark som kunne importere varerne og sælge dem til kunderne i Danmark. På tilsvarende vis kunne du finde samarbjedspartnere i andre lande.
/martin