Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg kunderne

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Heisan. Ja ja man er jo miljø skadet, så nu har jeg kastet mig over endnu et projekt. jeg er tilknyttet et software udviklingsfirma hvor jeg skal stå for salg og generel administration.

------------------

Software firmaet har følgende profil (sådan lidt løst)

Kerne kompetencerne hos firmaet er deres egenskab til at skabe konkrete produkter ud af de mest løse ideer. Altså at skabe et software produkt udfra mindre gennemtænkte ideer og komplicerede krav.

Kort sagt, det er ikke standard løsninger, men løsninger til folk der ikke har nok i standard CMS løsninger, eller vil have noget som virker 100% som de ønsker det.

Med andre ord produkter til kunder der skal have lavet noget specielt i software/koncept. Teamet består af datalog, informatiker, ingeniør og HD'er. Så alle kan deres kram til fingerspidserne så vi skal bare have folk til at udnytte os!

-----------------

Spørgsmålet ligger så i hvordan får man fingre i sådanne kunder.

Én ting er at sælge CMS og hjemmesider, det ligesom at sælge tandbørste. Konkrete produkter folk kender. Men her skal folk jo komme med ideer og hvordan skal man liiige finde folk med ideer og kapitalen til at føre dem ud i livet?

Er selvfølgelig proaktiv i forhold networking og generel forum scouting.

På forhånd tak

Fra Køge
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:26

Hej Jens,

Til lykke med den nye projekt, som lyder spændende.

Det er mit indtryk, at der er MANGE firmaer, som tilbyder deres specieltudviklede CMS - oftest udviklet af dygtige mennesker.

HVAD er det, som gør lige præcis jeres produkt mere attraktivt end de mange konkurrenter? Hvad kan I, som de andre ikke kan - og som jeg (slutbrugeren) kan omsætte til fordele og udbytte for mig. Hvordan lyder elevatortalen? Hvad får JEG ud af, at købe JERES system fremfor jeres konkurrenter?

Er systemet udviklet til mikrofirmaer, globale koncerner eller noget midt i mellem? Hvem vil slikke sig om munden, når han hører om jeres system?

Du beskrev de mange dygtige mennesker i firmaet. Er de MEGET TEKNIK-ORIENTEREDE? Har de også gjort sig nogle tanker om, HVEM produktet er udviklet til?

Det er min overbevisning, at når disse ting er på plads, vil I meget bedre kunne udpege, hvor og hvordan I får afsat det glimrende system.

Venlig hilsen

Bjørn Johansen

Bjørn Johansen - www.bedrebusiness.dk

Vi skaffer vore kunder flere og gladere kunder

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 23:39

Hehe hej Bjørn, tak for dit svar... Uuuh fik vist formuleret mig lidt dårligt. Pointen er at vi netop ikke bare spytter CMS systemer ud. Markedet er vist overmættet med velkodet CMS systemer, open source samt kommercielle. Det er et markede som vist har sine interesenter på plads.

Så som jeg (forsøgte) at skrive: Udbyder vi konsulent/udviklings tid til systemer der ikke bare skal være CMS'er (det lader vi andre dygtige mennesker om)

Men feks. har vi lige udviklet et system hvor man kan designe sit eget on the fly og få et præcis billede af det endelige produkt. Altsammen kombineret med en backend der kan håndtere salget.

Derfor er spørgsmålet ikke baseret på hvordan jeg differentiere et CMS system fra mængden, men hvordan man får solgt sin knowhow og kraft til potentielle kunder, som i og for sig kunne være alt fra den teknik orienterede til konen med en vild ide om et finans imperium som bare savner værktøjerne til at gøre det. Kort sagt hvor støver man kunderne op henne.

Fra Køge
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:07

Hej Jens,

Jeg forstår, at I har et system, som overgår de gængse systemer på markedet. Det er jo dejligt.

I min bog er det en bydende nødvendighed at vide, HVAD der gør jer særligt attraktive over for HVEM. Ved at have disse informationer på plads kan I erstatte haglgeværet med en præcisionsriffel.

Når I har præciceret hvem ønskekunden er (f.eks håndværksvirksomhed startet inden for de sidste 5 år med en omsætning på X mio., Y ansatte, beliggende i Region Z) kan I gå målrettet efter denne type virksomheder ved hjælp af:

Jeg ved at mange CMS virksomheder tilbyder et gratis system for at få en reference. Det er min erfaring, at når man så er færdig, så er der så mange justeringer, at det gratis er forsvundet for firmaet.

Venlig hilsen

Bjørn Johansen

Bjørn Johansen - www.bedrebusiness.dk

Vi skaffer vore kunder flere og gladere kunder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)