Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mødebookning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Oct 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
hej,

jeg har tænkt meget på, om der kan være handel i at lave et mødebookningsbureau. Er der nogen af jer, som har erfaring med det? Ved evt., hvem der ellers er "skarpe" konkurrenter på markedet? Og den typiske pris pr møde? 

Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:30
Nu ved jeg ikke hvad du præcis mener med pris pr møde?

Altså, jeg har arbejdet med mødebooking for diverse forsikringsselskaber, og har en del erfaring inden for branchen.

Men jeg tror ikke umiddelbart der er nogen diciderede konkurrenter på markedet? Afhængigt af hvilken type møder du vil booke?

Hvis vi snakker forsikringsmøder, så er der jo i de fleste tilfælde tilknyttede callcentre til de selskaber der har brug for mødebookere?

Men fortæl lidt mere om hvilke møder du tænkte på? og hvad du mener med pris pr. møde?

Tilmeldt 25. Oct 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:16
Hej Jimmie,

Det jeg har i tankerne er, at hvis jeg lavede et mødebookningsbureau, hvor jeg booker møder for virksomheder, som ønsker kunde møder med "udvalgte" attention personer i valgte virksomheder. Mødebookningsbureauets opgave, er derfor at kontakte virksomheder, spørge dem efter opgaver, hvor jeg m.fl. booker deres møder, således at virksomhedens sælger kan få frigivet resurcer til andre opgaver. Prisen sættes derfor ift. gennemførte møder afholdt af virksomheden.

mtw

Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:25
Hej igen...

Så forstår jeg bedre hvad du mener...

De fleste virksomheder der arbejder ud fra kundemøder, har dog idag specielle aftaler med bookingbureauer hvor de betaler en fast timeløn pr. "sælger" som så deles mellem firma og sælger.

Eksempel:

Alm. Brand giver idag 200 kr/t. til virksomheden for hver sælger de har siddende på mødebooking for dem.

De 200 kr. skal så deles mellem sælger og virksomhed, hvilket er farligt for virksomheden da de er nødsagede til at tage en mindre bid af kagen end sælgeren da det ellers vil blive underbetalt for sælgeren.

Og hvis en sælger ikke får nok i løn kan man jo sige sig selv hvad der sker?

Så i bund og grund er mødebooking alene ikke et vanvittigt indbringende projekt for en virksomhed.

Det mener JEG i hvertfald ikke.

Så derfor...

Skal du have mødebooking som en del af din virksomhed, syntes jeg du skal sikre dig og lave andre aftaler med virksomheder, som f.eks opsøgende salg?  

Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:12
Hej M

Der tror jeg, at jeg må give Jimmie ret. Nu skal jeg være den sidste til at tage lysten fra et projekt, da jeg mener, at man ofte kan æde større portioner af markeder, end man selv er klar over. Men når det er sagt, så er der allerede en del mødebooking og samtidig bruger mange større virksomheder de samme sælgere til mødebooking som til salg. Det giver ofte kunden en mere personlig indstilling til hele processen - sådan ville jeg i hvert fald have det.

Med de venligste hilsener

Søren Kristensen

Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:40
Hej

Har læst dit indlæg - og sendt dig et svar på e-mail, men er ikke sikker på at du har fået det, idet jeg lige har logget på Amino, og ikke helt har fundet ud af funktionaliteten.

Essencen af min mail var dog - at forslå muligheden for at hjælpe dig igang med dit forehavende idet vi netop har behov for et konstant flow af møder og derfor gerne vil indlede et samarbejde med et firma/privatpersoner der kunne generere møder til os. Idet vi selv er virksomhedskonsulenter har vi stor erfaring inden for dette område og vil derfor kunne tilbyde dig hjælp til det at blive en dygtig mødebooker. Vi er ligeledes indstillet på at betale dig en langt højere pris pr. booket møde end den pris der er blevet nævnt i indlæggene.

Ovennævnte gælder selvfølgelig også andre der har kompetancer inden for mødebookning - vi er pt ved at søge markedet for disse muligheder og skal have fundet en samarbejdspartner asap,

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:51
Hej MTV (hvad hedder du?)

Der er en hel del hér på Amino, som arbejder med mødebooking. Se indlæg fra tre af os hér:

Jesper
Peter
Anders

Det er et stort marked, og man kan godt leve af det, hvis man har forstand på faget.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)