Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - Hvor er logikken i anslået CPC?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I kloge SEO-folk ;o)

Jeg testede lige et tilfældigt ord for at se CPC/placering....Jeg har tastet tallene ind her hvor der er "priser og betaling" - http://adwords.google.dk/select/Login og så anslå søgeordsomkostninger....

Ordet er "coaching" og uden at få andre forslag til søgeord.

Hvis jeg ikke angiver noget tal i maksimum budpris er placeringen 1-3 og CPC er 10,90 (hvis jeg så fjernede markeringen af vis ikke forslag til nye søgeord, så var prisen 17,80 pr. klik)

Hvis jeg angiver 7,5 i maksimum budpris er placeringen 1-3 og CPC er 5,16

Hvis jeg angiver 3 i maksimum budpris er placeringen 1-3 og CPC er 2,25

Jeg troede at kolonnen med placering og anslået cpc, var et udtryk for hvor meget man skulle give pr. klik ved en placering mellem 1 og 3, men hvordan skal man så lige tolke, hvad man skal give for et klik?

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 02:01

Hej Business

Logikken i lige netop dette til fælde er.... at der ER ingen logik, for denne del af AdWords virker ikke og har aldrig gjort det.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 09:56

Jamen tak for informationen ;o)

Hvor checker man så ca.priser pr. klik?

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:06

Siden er nu god nok og virker stadig (med de forbehold der nu engang må være). Max CPC prise rpoå 3 kroner og over er nok til at sikre dig positionerne 1-3 "noget af tiden". Er du parat til at betale mere end de 3 kroner, vil du kunne opnå 1-3 placeringer mere af tiden, og dermed flere klik per dag. Sænker du Max CPC til 2 kroner ryger du ned på 4-6 placeringer.

Logikken er at nogle af dine konkurrenter fx. har en Max CPC på 10 kr, men et dagligt budget der gør at deres annoncer ikke kan vises hele tiden. Når dine dyreste konkurrenter har brugt deres daglige budget er der plads til at du kan få dine annoncer i placering 1-3 for de 3 kroner.

Mvh Jesper

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:18

Hej Jesper

Det lyder godt nok interessant.

Jeg har altid fundet, at Googles anslåede priser har været helt hen i vejret.

Men nu fortæller du, at man godt kan regne med dem, hvis bare man har et par faktorer mere med inde i regnestykket?

Hvis det er rigtigt forstået ville det være dejligt, hvis du kunne uddybe dine erfaringer på området.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 15:22

Business:

Jamen tak for informationen ;o)

Hvor checker man så ca.priser pr. klik?

Med forbehold for hvad Jesper svarer på ovennævnte indlæg (jeg venter spændt Wink, Jesper) så er det indtil nu min erfaring, at man bliver nødt til at gå linen ud. Byg siden, opret kampagnen og mål ved at se resultaterne i virkeligheden...

Mvh.,

Christian 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Skrevet kl. 09:04

Hmmm.......

Jamen det var to ret forskellige synspunkter ;o)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)