Vi skal have købt Microsoft Office i vores firma, men jeg har svært ved at gennemskue hvilken model der er smartest. Vi er pt. tre medarbejdere, men vi regner med at blive flere inden så længe. Derfor skal vi have en Office Pakke der giver os mere end tre licenser og som er lovlig at bruge i forretningsøjemed.
Derfor har jeg kigget på Microsoft Office Small Business 2007, men kan ikke finde ud af hvor mange computere man kan ligge den på. Er der nogen der kan forklare mig lidt mere om det?
Derfor har jeg kigget på Microsoft Office Small Business 2007, men kan ikke finde ud af hvor mange computere man kan ligge den på. Er der nogen der kan forklare mig lidt mere om det?
Som udgangspunkt er det een license een computer. Eller sagt på en anden måde, når du køber en Microsoft Office Small Business 2007 så må du installerer den på een computer.
Man kan når man køber computer køben en såkaldt OEM version med. Det betyder ikke andet end at Office er preinstalleret på computeren sammen med OS og det er ofte billigere.
Fra, jeg mener 5 og op efter har Microsoft ofte nogle rabatter, det kan du finde ud af ved at ringe til en Microsoft forhandler.
Jeg vil foreslå du finder en virksomhed som forhandler disse produkter og evt. er microsoft certificeret kontakter dem forklarer hvor mange i er og jeres fremtids udsigter og de vil kunne guide jer igennem hvor mange licenser der skal til og der kan helt sikkert opnåes noget mængderabat.
Der er også den mulighed at outsource, dandomain har hosted desktop det kommer dog helt an på hvad i beskæftiger jer med?
Hvis dine medarbejdere har svært ved, at finde rundt i Office 2007, har Microsoft lavet en smart lille ting, for folk der er vant til ar bruge Office 2003. Denne her er er Word delen, men den findes også til Excel og PowerPoint:
Hvis du er træt af at skulle gå på nettet for at bruge den, sælger vi en lille addin som laver et nyt faneblad i Office, som kalder den samme hjælpe dialog, som i stedet ligger som et lokalt installeret program.