Hej Per.
Jeg har et par kommentarer, nogle af dem er gentagelse:
1. Der er stadig noget rod med dine tal ud for de enkelte kategorier. Der står eks. (2) ud fra herreløbesko, men klikker jeg på linket, bliver jeg præsenteret for 19 par.
2. Dine hovedkategorier står i totalt rod. Hvad med at sortere dem alfabetisk, det her giver ingen mening.
3. Der er absolut ingen underkategorisring, eller sortering af produkterne. Når man få smidt en liste på 19 par sko i hovedet, eller endnu værre, i omegnen af 100 spil, i et virvar af diverse konsol-spil og PC-spil (samt et par film), så mister man så hurtigt overblikket at man dropper at lede efter det man kom efter.
4. Kvaliteten af dine tilbud er meget lav, hvilket fjerner mit incitament til at bruge din side. 2 hurtige eksempler. 1) Under spil, ligger filmen Hestehviskeren til kr 0,- - bruger man linket kommer man til en 404 (siden eksistere ikke). 2) Det første produkt under computere en shuttle SG31G2, står til kr 1906,-. Et hurtigt kontrolopslag mod edbpriser.dk giver prisen for den samme maskine kr 1759,-. Det her var 2 tilfældige stikprøver, men giver mig en ide om, at de tilbud du har ikke er synderlig gode.
5. Klikker jeg på Have-kategorien, bliver jeg kun mødt af et billed af en havetraktor, og et link til deres site. Hvis du ikke har nogle tilbud vil jeg personligt hellere have et (0) udnefor kategorien, og åbner jeg den, er listen bare tom.
6. Din søgning fungere ikke. Jeg åbnede din liste over herretøj og fandt et tilbud hvor der stod noget med Windwall. Jeg skrev windwall i søgeteksten, og ingenting kom frem. Søger jeg efter adidas, får jeg både Nike, adidas, Reebok og Ecco-sko frem.
Jeg synes egentlig ideen er ok, problemet er bare at du umiddelbart ikke giver mig nogen som helst grund til at benytte din side til at finde et tilbud. Google kan give mig et bedre og mere alsidigt resultat, og mange af de produkter du forsøger at have tilbud på, har allerede prisindeks-sider der er rimelig fornuftige. Eksempelvis edbpriser.dk.
Når man så tilmed skal slås med at finde den relevante kategori, og rode med at finde ud af om du har det produkt man søger, når man så endelig finder produktet, og laver et kontrolopslag i et prisindeks, så er det faktisk ikke et tilbud du sidder med, men bare en annonce.
Hvis du skal tiltrække brugere er antallet af tilbud ikke når så kritisk som kvaliteten af de tilbud du har liggende, og når du slår dig op med en tilbudsportal, så er antallet af tilbud temmelig kritisk.
Mine 4 råd er:
1. Narrow it down. Lad være med at ha' 29 kategorier, men hold dig til 1 højst 2.
2. Find ud af om du er et prisindeks, eller en tilbudsliste. Er du et indeks, så indekser dine vare så det er nemt at finde produkterne og sørg for data bliver vedligeholdt (ebpriser/spilpriser/dvdpriser er forrygende eksempel). Er du en tilbudsliste, så sørg for det er reelle tilbud, og ikke bare annoncer. Annoncer bliver man kvalt i på nettet, og "tilbud" er der også rigeligt af. Gode tilbud, der er indekseret - det er måske nok en mangelvare.
3. Hvis jeg ikke har en grund til at komme på dit site, så kommer jeg der ikke. Giv folk en rigtig god grund til at besøge dig. Særtilbud som kun du har, rigtig kvalitets-prisindeks der spreder sig over mange butikker, whatever.
4. Datakvalitet, datakvalitet, datakvalitet. Er kvaliteten af data ikke iorden, så benytter dine brugere dig kun én gang. Det er dit site, og derfor dit ansvar - afskriver du ansvaret, dør dit site.
At drive et afkastgivende site idag, er ikke nemt. Det er mange om budet, og rigtig mange gode sites - skal folk foretrække dig frem for alle andre, må du differentere dig fra andre. Selvom det ikke er et produktsalg du vil have, kan jeg kun anbefale dig at læse Thorborgs e-pusher, eller e-værksætter. Sidstnævnte kan du låne på biblio.
Just my 5 cent...