Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.tilbudsland.dk - ny tilbudsportal.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår, hvad du skriver......

De produkter i midten, der linker til kelkoo, som så ikke viser hvor man kan købe produktet og til hvilken pris.......ødelægger jo dit site. Man kommer jo ikke tilbage, hvis noget ikke virker ;o)

Jeg ville fjerne det i en fart, så jeg ikke mistede potentielle besøgende fra starten.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:35

Umiddelbart kan jeg sagtens se problemet/udfordringen...

Min udfording er så, at finde andre der kan tilbyde det samme som TD, blot på en bedre måde, om som så også linker videre til steder hvor pågældende vare(-r) kan købes...

Nogler der kan dele ud af erfaringer?

(Som det måske kan læses og ses, er jeg rimelig ny i dette univers, og er derfor på jagt efter al den vide og gode råd der er tilgængelig)

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er egentlig lidt ked af at sige det, og det er nok ikke det du har lyst til at høre...men drop de smarte automatiske løsninger, og brug godt med knofedt og samt hårdt salgsarbejde.

Grib knoglen, og ring til nogle af de mennesker du mener har interesse i at få eksponeret deres tilbud hos dig. Er forretningsdelen der, så start med at giv nogle rigtig gode tilbud, til de mennesker der skal fylde dine hylder.

Send personlige mails, til de butikker og sites der er interessante, opsøg dem via telefon eller mød op på deres tilhørssted. Med andre ord, benhårdt arbejde, for at få støvet folk op, men sørg for at hvert tilbud er et reelt tilbud, og at du faktisk tilbyder dine besøgende en reel værdi, allerførste gang - ellers så glemmer de dig, og kommer aldrig tilbage.

Det er med nettet, næsten som med virkeligheden, at masse tiltrækker masse, så når du får flere tilbud, tiltrækker du flere besøgende, der tiltrækker nye annoncører. Opnår du ikke den nødvendige masse, så kollapser værdien for dine brugere og dermed dit forretningsgrundlag.

Jeg er ked af det, men ikke engang på nettet sælger de gode produkter sig selv, og der er ikke noget med at gøre tingene halvt, hvis man forventer succes.

Hvis jeg skal understrege hvad jeg mener, så se på denne her liste over auktionssites:

www.internet-salg.dk / 245 auktioner, gratis at benytte.

www.salgauktion.dk / 27 auktioner, gratis at benytte

www.gratis-auktion.dk / 0 auktioner, gratis at benytte

www.sunstreet.dk / 64 auktioner, gratis at benytte

Hvor meget salgs- og fodarbejde tror du der har været hos de sites?

www.qxl.dk / 1.822.507 vare/auktioner, kommercielt og dyrt - hvor meget salgsarbejde tror du de har lavet, før de blev kendt?

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 15:55

Hej MM!

Takker mange gange for indspark.

Jamen inderst inde er jeg udemærket klar over, at intet kommer af sig selv (andet end skattefar...), så ingen tvivl om, at du har ret.

Det jeg dog pt. synes at have behov for, er lidt indhold, da jeg mener at varer sælger varer, og derfor er bedst stillet med, at kommende kunder vil kunne se, at den side de overvejer at benytte, har noget indhold i forvejen.

Som jeg har skrevet andetsteds, er målet på sigt, at mindre webshops og virksomheder selv skal uploade deres tilbud på siden, men indtil jeg er nået dertil, ønsker jeg stadig lidt indhold derinde.
Allerhelst så jeg gerne, at jeg er helt fri for affiliate, men tror det bliver svært at logge nye brugere til hvis de blot møder en "tom" side...

Med ønsket om en go´ weekend..

PER
WWW.TILBUDSLAND.DK

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 17:30
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Du skal bare huske at de nye brugere du lokker ind, kommer aldrig igen, hvis de har fået en dårlig oplevelse ;o)

Hvad værre er......de fortæller sikker deres venner/bekendte/familie etc., at de også skal holde sig væk. Spørg dig selv, hvordan du selv ville reagere, hvis du kom ind på en side med samme indhold...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Slagelse
Tilmeldt 19. Oct 08
Skrevet kl. 12:52

Hej!

Nu har jeg været inde og teste de fleste kategorier, og det har vidt sig, at Kelkoo ikke have mange af produkterne jeg linkede videre til, at jeg har droppet dem.

Efter at have kigget kategorierne igennem igen er mit indtryk, at de sider der nu linkes videre til også har varerne.

Naturligvis kan jeg ikke være 100% sikker i min sag, da jeg ikke kan tjekke ALT.

Hvis nogle støder på andet - hører jeg gerne...

PER - www.tilbudsland.dk

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:17

Hej Per.

Jeg har et par kommentarer, nogle af dem er gentagelse:

1. Der er stadig noget rod med dine tal ud for de enkelte kategorier. Der står eks. (2) ud fra herreløbesko, men klikker jeg på linket, bliver jeg præsenteret for 19 par.

2. Dine hovedkategorier står i totalt rod. Hvad med at sortere dem alfabetisk, det her giver ingen mening.

3. Der er absolut ingen underkategorisring, eller sortering af produkterne. Når man få smidt en liste på 19 par sko i hovedet, eller endnu værre, i omegnen af 100 spil, i et virvar af diverse konsol-spil og PC-spil (samt et par film), så mister man så hurtigt overblikket at man dropper at lede efter det man kom efter.

4. Kvaliteten af dine tilbud er meget lav, hvilket fjerner mit incitament til at bruge din side. 2 hurtige eksempler. 1) Under spil, ligger filmen Hestehviskeren til kr 0,- - bruger man linket kommer man til en 404 (siden eksistere ikke).  2) Det første produkt under computere en shuttle SG31G2, står til kr 1906,-. Et hurtigt kontrolopslag mod edbpriser.dk giver prisen for den samme maskine kr 1759,-. Det her var 2 tilfældige stikprøver, men giver mig en ide om, at de tilbud du har ikke er synderlig gode.

5. Klikker jeg på Have-kategorien, bliver jeg kun mødt af et billed af en havetraktor, og et link til deres site. Hvis du ikke har nogle tilbud vil jeg personligt hellere have et (0) udnefor kategorien, og åbner jeg den, er listen bare tom.

6. Din søgning fungere ikke. Jeg åbnede din liste over herretøj og fandt et tilbud hvor der stod noget med Windwall. Jeg skrev windwall i søgeteksten, og ingenting kom frem. Søger jeg efter adidas, får jeg både Nike, adidas, Reebok og Ecco-sko frem.

Jeg synes egentlig ideen er ok, problemet er bare at du umiddelbart ikke giver mig nogen som helst grund til at benytte din side til at finde et tilbud. Google kan give mig et bedre og mere alsidigt resultat, og mange af de produkter du forsøger at have tilbud på, har allerede prisindeks-sider der er rimelig fornuftige. Eksempelvis edbpriser.dk.

Når man så tilmed skal slås med at finde den relevante kategori, og rode med at finde ud af om du har det produkt man søger, når man så endelig finder produktet, og laver et kontrolopslag i et prisindeks, så er det faktisk ikke et tilbud du sidder med, men bare en annonce.

Hvis du skal tiltrække brugere er antallet af tilbud ikke når så kritisk som kvaliteten af de tilbud du har liggende, og når du slår dig op med en tilbudsportal, så er antallet af tilbud temmelig kritisk.

Mine 4 råd er:

1. Narrow it down. Lad være med at ha' 29 kategorier, men hold dig til 1 højst 2.

2. Find ud af om du er et prisindeks, eller en tilbudsliste. Er du et indeks, så indekser dine vare så det er nemt at finde produkterne og sørg for data bliver vedligeholdt (ebpriser/spilpriser/dvdpriser er forrygende eksempel). Er du en tilbudsliste, så sørg for det er reelle tilbud, og ikke bare annoncer. Annoncer bliver man kvalt i på nettet, og "tilbud" er der også rigeligt af. Gode tilbud, der er indekseret - det er måske nok en mangelvare.

3. Hvis jeg ikke har en grund til at komme på dit site, så kommer jeg der ikke. Giv folk en rigtig god grund til at besøge dig. Særtilbud som kun du har, rigtig kvalitets-prisindeks der spreder sig over mange butikker, whatever.

4. Datakvalitet, datakvalitet, datakvalitet. Er kvaliteten af data ikke iorden, så benytter dine brugere dig kun én gang. Det er dit site, og derfor dit ansvar - afskriver du ansvaret, dør dit site.

At drive et afkastgivende site idag, er ikke nemt. Det er mange om budet, og rigtig mange gode sites - skal folk foretrække dig frem for alle andre, må du differentere dig fra andre. Selvom det ikke er et produktsalg du vil have, kan jeg kun anbefale dig at læse Thorborgs e-pusher, eller e-værksætter. Sidstnævnte kan du låne på biblio.

Just my 5 cent...

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)