Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms & Adsense

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:32
Jeg har ikke svaret - håber, at en revisor får tid, for så vidt jeg kan se, er det kompliceret: Som udgangspunkt nej - det er en ydelse til et EU-land, ikke? De er momsfri. På den anden side, så hvis det er danske forbrugere, som ser hjemmesiden, så kan man sige, at leveringsstedet er Danmark og leverandøren er også dansk. Og hvis det nu er blandede forbrugere? Åh nej....  Så det er et rigtig godt spørgsmål, som jeg meget gerne vil have et bedre bud på, end jeg kan give. Hvis du skriver og spørger SKAT (og det synes jeg, du skulle gøre), så vær sød at offentliggøre svaret.

Mange hilsner

Fra Vordingborg
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 10:08
Der er ikke moms på Adsense-udbetalinger, da betalingen kommer fra USA.

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:13
Svar fra Skattecenter Høje Taastrup:
"Jeg forstår spørgsmålet og foreliggende oplysninger således, at virksomheden har indtægter fra Google vedrørende annoncer/reklamebannere, som lægges på virksomhedens hjemmeside ved brug af det nævnte program fra Google. Google har ifølge oplysningerne hjemsted i USA, d.v.s. uden for EU.

Det afgørende for momspligten er, hvorvidt leveringsstedet for reklameydelserne kan anses for at være i Danmark, jf. reglerne i momslovens § 15, stk.. 1-4. De nævnte regler er gengivet i Momsvejledningen i afsnit E.3. Momsvejledningen kan findes på www.skat.dk  under Rådgiver/Juridiske vejledninger.

Ud fra de foreliggende oplysninger vil jeg mene, at ydelserne hovedsageligt er rettet mod aftagere her i landet (annoncerne ligger på en dansksproget hjemmeside), og at ydelserne også faktisk benyttes eller udnyttes her i landet. Når dette er tilfældet er leveringsstedet i Danmark, og der skal betales dansk moms af indtægterne.

Jeg skal dog gøre opmærksom på, at der er tale om ret komplekse regler, og at svaret derfor kun kan anses for vejledende, og ikke udtømmende.

Hvis virksomheden ønsker et mere præcist og bindende svar, kan dette f.eks. ske ved at gå ind på www.skat.dk under TastSelv /Virksomhed/Bindende svar."

Med venlig hilsen
Skattecenter Høje Taastrup

Fra Vordingborg
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 17:54
Den gængse opfattelse er, at der ikke skal betales moms af Google Adsense, da du modtager betalingen fra Google USA.

Problemet er bl.a., at du ikke kan sende en faktura til Google med moms på, så længe det fungerer som det gør nu.

De beløb som annoncører i Danmark indbetaler til ADwords er der jo heller ikke moms på, da betalingen sker til USA.

Og det er Google der betaler dig - ikke annoncørerne. Google betaler dig for at du får nogle til at klikke på deres reklamer.

For god ordens skyld: Jeg er ikke skattetekniker - dette er blot skrevet ud fra min (og min revisors) opfattelse.

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)