Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt teknisk seo udfordring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er kommet til en udfordring lidt ud over mine tekniske evner inden for SEO.. 

Jeg har en hjemmeside som er bygget op i frames.. på et gammelt domæne... www.gammel-domæne.dk ... 
Der er nu indkøbt et nyt domæne, som det hele skal over på... www.domæne.dk ... Men jeg vil gerne bibeholde at folk kan komme ind på www.gammel-domæne.dk.. (der er også en pagerank 4 på det gamle domæne, som gerne må overføres til www.domæne.dk)...

Det er hosted hos TDC... og lige nu, kan man gå ind på begge domæner, som begge henviser til webhotellet hvor alt data ligger... Det vil sige, at der nok directes ned til samme sted.. Men det gør jo lige nu, at det samme indhold ligger på www.gammel-domæne.dk og www.domæne.dk...

Det optimale scenarie er, at når folk taster www.gammel-domæne.dk ind, så kommer der til at stå www.domæne.dk ... og at alt pagerank fra det gamle domæne nu er på det nye domæne, og at der ikke opstår duplicate conten

Siden er bygget i frames.. Så hvordan opnår jeg lige det optimale scenarie...??

bonus info: der skal startes en komplet ny hjemmeside op på www.domæne.dk efter nytår, men indtil da skal dette gerne virke efter hensigten. 

Fra København
Tilmeldt 15. Sep 08
Indlæg ialt: 62
Fra  Relation House ApS Skrevet kl. 11:45

Hej Brian,

Hvis du laver en permanent redirect - så vil google overføre dine gamle point til dit nye domæne. Og dit gamle domæne vil ikke længere komme frem i googles søgeresultater.

MVH

Jon Hauge

relationhouse.com

31626204

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:47

siden er i frames... er det bare sådan lige at gøre... ?

og vi snakker vel 301 redirects ikk ?

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:39

Hvor mange sider har Google indekseret på gammeltdomæne.dk? ( site: )

Hilsen Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:45

Kun en 14 stykker... og ingen på det nye domæne endnu... men der er heller ikke linket til det endnu nogensteder... (håber jeg ;-) )

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:49

Repræsenterer de 14 sider alt indholdet, eller er der mere gemt i frame-menuer osv?

Hvis de dækker det hele, kan du uden de store sværdslag 301-redirecte hver enkelt af de 14 til den tilsvarende side på det nye domæne.

Det er sikkert også bedste mulighed alligevel, men der er jeg knap så sikker på resultaterne.

Hilsen Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:53

De repræsenterer vist alt indholdet.. der er nogle menuer i de andre frames... men de er jo ret ubetydelige... 

hmm.. må prøve at sætte en redirect op på samtlige sider... 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)