Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lån på 100.000,00 kr

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa aminoer

Henover sommeren står jeg overfor at skulle låne 100.000,00 i en bank eller sparekasse. Jeg forestiller mig en erhvervskonto med en kassekredit på 100.000,00 uden sikring. Min forretningsplan og dertil hørende budgetter tjekkes lige nu hos en revisor, inden jeg skal til at forhandle.

Min revisor tror på min ide og dermed min forretningsplan.

Min egen situation er p.t arbejdsløs (men skal starte på et vikariat i næste uge og de næste måneder og det ser ud til, at der kan komme mere forløbende vikariater, så lønnen bliver mere en dagpenge), min kone har fast arbejde, vi ahr en lille opsparing, nykøbt hus og bil, et mindre minus på lønkontoen (et sted under 40.000,00, som vi er i gang med at fjerne), ingen studiegæld og ingen forbrugslån.

Hvordan er mine chancer for at få et sådant lån og hvilken bank/sparekasse kunne være interessant for mig?



 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra mit synspunkt ser det positivt ud, såfremt der må stilles sikkerhed i bolig eksempeltvis. Samtidig er det så lidt penge, at jeg ikke engang tror banken vil blinke med øjnene

Jeg ville nok råde dig til at snakke med din egen bank, da de har kendsskab til dig (på godt og ondt), hvilket sandssynligvis vil gøre det lettere. Ellers er der mulighed for Kom-i-gang-lån, som du kan læse lidt om i linket


/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marcel

Tak for dit svar - der må ikke stilles sikkerhed - har været på iværksætterkursus, hvor en advokat hamrede ind i hovedet på os, at til lånebeløb under 100.000,00 skal iværksættere IKKE acceptere, at der skal stilles sikkerhed i hus eller andet.

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, fair nok... Kunne heller ikke forestille mig, at der var behov for det. Som sagt er det et lille beløb. Hvilken bank har du idag?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marcel

Kan vi snakke videre over msn eller skype?

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Hvis forretningsidéen er ok og ikke alt for usikker + budgettet ikke er urealistisk positivt vil jeg umiddelbart ikke tro der er problemer i at få lånet. Beløbet er jo ikke stort og der er ikke tale om et lån til et selskab.

/Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
5 min..

 


 


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jakob

Tak for dit svar.

 

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim,

Umiddelbart ville jeg mene, at du ikke skulle få svært ved at få en sådan type lån. Også selvom du ikke skriver under som selvskyldner, som alle de store banker vil forlange af dig.

 

De banker, der har den største risikovillighed, er dem du skal have fat i. De banker er omegnsbankerne, som er endog meget interessede i at deltage i det lokale erhversliv og de er meget engagerede.

Roskilde Bank har et sådant ry og de har haft mega succes i de senere år, netop fordi de er villige til langt større risiko end de store spillere.

Altså: Glem BG/DDB, SparNord, Jyske, Nordea og alle andre med mere end 20 filialer. Find en lille lokal sparekasse og det kan du også godt, selvom du bor på Amager eller midt i Kbh.

 

Med venlig hilsen

 

Flemming

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)